خبرگزاری کار ایران

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله به امضا رسید

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۸۶۴

توافق‌نامه‌ی سیاسی میان رئیس‌جمهوری افغانستان و رقیب سیاسی او به امضا رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، توافق‌نامه‌ی سیاسی میان «اشرف غنی»، رئیس‌جمهوری افغانستان و «عبدالله عبدالله»، رقیب سیاسی او به امضا رسید. 

منابع آگاه پیشتر اعلام کرده بودند که دو طرف در حال نزدیک شدن به یک توافق جامع برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور هستند. 

شبمه تلویزیونی طلوع نیوز گزارش داد که براساس این توافق سیاسی، اشرف غنی هم‌چنان رئیس‌جمهور باقی می‌ماند و عبدالله هم مسئولیت «شورای عالی صلح» را برعهده داشته و نیز در کابینه ۵۰ درصد سهم خواهد داشت. 

در این نسخه توافق‌نامه آمده‌است که روند صلح را شورای عالی مصالحه ملی رهبری خواهد کرد و هیئت مذاکره‌کننده صلح به این نهاد گزارش خواهد داد.

اعطای رتبه نظامی ژنرالی برای «عبدالرشید دوستم»، معاون پیشین اشرف غنی، و عضویت وی در شورای عالی دولت و شورای امنیت ملی بخشی دیگر از این توافق است.

در همین حال، منابعی می‌گویند که وزارت‌ کشور، دادگستری، کار و امور اجتماعی، امور مهاجرین، حمل‌ونقل، اقتصاد، تحصیلات عالی، امور سرحدات و قبایل، صنعت و تجارت و‌ وزارت مخابرات و فناوری نیز از سوی غنی به عبدالله پیشنهاد شده ‌است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز