خبرگزاری کار ایران

اسامی نامزدهای کابینه جدید به پارلمان عراق ارائه شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۶۳

نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق از وصول اسامی وزرای کابینه نخست‌وزیر مکلف به پارلمان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «امجد العقابی»، نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که اسامی وزرای کابینه «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر مکلف به پارلمان ارائه شده اما نامزدی برای دو وزارت خارجه و نفت به دلیل عدم توافق در جریان رایزنی‌ها معرفی نشده است.

العقابی با بیان اینکه جلسه رای اعتماد به دولت جدید در همان زمان مقرر خود، ساعت ۹ امشب برگزار می‌شود، پیش‌بینی کرد که همه اسامی ارائه‌شده برای تصدی سمت وزارت رای اعتماد نگیرند.

وی بدون ذکر نام مشخصی تاکید کرد که برخی فراکسیون‌ها به کابینه پیشنهادی رای نخواهند داد و احتمالا تلاش‌ها برای اقناع این فراکسیون‌ها تا لحظه آخر ادامه یابد.

سندی منتشر شده که مشتمل بر اسامی پیشنهادی دولت الکاظمی است و تبیین شده که تعداد نامزدهای وزارتی حاضر در این فهرست  ۲۰ نفر بوده و دو وزارت نفت و خارجه بدون نامزد هستند.

همچنین تاکید شده است نامزد وزارت دارایی که درباره واگذاری آن به کُردها اختلاف شدیدی وجود داشت، «علی حیدر عبدالامیر» است.

پارلمان عراق را به عنوان زمان برگزاری جلسه رای اعتماد به دولت پیشنهادی الکاظمی اعلام کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز