خبرگزاری کار ایران

پادشاه اردن:

بحران کرونا عیوب نظام جهانی را آشکار کرد

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۹۲۹

پادشاه اردن تاکید کرد که اپیدمی کرونا عیوب نظام جهانی را که ناشی از ظلم اجتماعی و اختلافات طبقاتی بوده، آشکار کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید، «عبدالله دوم»، پادشاه اردن گفت که  اپیدمی کرونا عیوب نظام جهانی را که ناشی از ظلم اجتماعی و اختلافات طبقاتی بوده ، آشکار کرده است.

وی در گفت‌و‌گو با روزنامه واشنگتن پست خواستار تشکیل مجدد نهادهای بین‌المللی و تاسیس مؤسسه­‌های جدید در هر زمان مورد نیاز شد.

عبدالله دوم تاکید کرد که در جهانی‌سازی باید به این موضوع اعتراف کرد که یک کشور به خودی خود نمی‌تواند موفق شود، زیرا ناکامی یک کشور به مفهوم ناکامی همه ماست.

وی از کشورهای جهان خواست که اختلافات را کنار گذارند و این نکته را درک کنند که دشمنی‌­های دیروز دیگر در مقابله با تهدید مشترک ویروس کرونا مفهومی ندارد. وی گفت: «همه باید با یکدیگر همکاری کرده و  بر هدف واحدی تمرکز کنیم.»

پادشاه اردن در ادامه افزود: «جهان امروز بر ناقوس خطر کوبید و به عکس همه تهدیدهای پیشین، امروز همه ما با یک تهدید مشترک در آن واحد روبرو هستیم. بحران کرونا توجه را بر عیوب نظامی جهانی متمرکز کرد، عیوبی که ناشی از ظلم اجتماعی و تفاوت درآمد و فقر و سؤحاکمیت است. ما در حال حاضر باید بر این موضوع تمرکر کنیم که چه چیز برای جهان ما بهتر است.»

وی گفت: «به جای تجزیه جهانی که برخی خواهان آن هستند ما باید دوباره جهانی‌سازی را از سر بگیریم اما این بار باید بر اجرای صحیح آن تمرکز کنیم تا تکامل در جهان جدید برسیم. هدف محوری ما باید تحقق منافع ملت­‌ها باشد و از احیای جهانی‌سازی برای تقویت و توانمند‌سازی کشورهایمان استفاده کنیم.»

عبدالله دوم گفت: «ما به عنوان کشورهای عربی گزینه‌­ای غیر از کار و تلاش برای کاهش شدت آثار ناشی از اپیدمی کرونا نداریم، زیرا منابع حمایتی ما دیگر کافی نیست و باید اختلافات را کنار گذاشته و برای مقابله با کرونا متحد شویم.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز