خبرگزاری کار ایران

سئول اعلام کرد:

گزارش‌ها درباره مرگ یا بیماری کیم جونگ‌اون را نمی‌توان تایید کرد

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۰۲۹

مقام‌های کره جنوبی خواستار احتیاط درباره گزارش‌های مبنی بر مرگ رهبر کره شمالی، شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های کره جنوبی خواستار احتیاط درباره گزارش‌های مبنی بر مرگ «کیم جونگ‌اون»،‌ رهبر کره شمالی، شدند.

این مقام‌ها همچنین تاکید کردند که هیچ فعالیت غیرمعمولی در کره شمالی به چشم نمی‌خورد. «کیم یئون-چول»،‌ وزیر اتحاد کره جنوبی که بر روابط سئول و پیونگ‌یانگ نظارت دارد،‌ گفت که دولت این کشور توانایی اطلاعاتی لازم برای اعلام این موضوع را دارد که هیچ فعالیت غیرعادی در کره شمالی به چشم نمی‌خورد.

پیشتر، شماری از رسانه‌ها گزارش کرده بودند که رهبر کره شمالی تحت عمل قلبی عروقی قرار گرفته است یا آن‌که در پی شیوع کرونا به قرنطینه رفته است.

وزیر اتحاد کره جنوبی، با اشاره به این گزارش‌ها گفت که احتمال قرار گرفتن کیم تحت عمل جراحی بسیار بعید است، چراکه بیمارستانی که در این گزارش به آن اشاره شده بود،‌ قابلیت انجام چنین عملی را ندارد.

با این حال، «یون سانگ-هیون»، رئیس کمیته روابط خارجه و اتحاد پارلمان کره جنوبی، در نشست متخصصان کره مالی عنوان کرد که غیاب کیم، نشان از آن دارد که «وضعیت او عادی نیست.»  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز