خبرگزاری کار ایران

فتوای مشاور دربار سعودی درباره اقامه نماز تروایح در منزل

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۸۲۵

مشاور دربار سعودی فتوای عدم صحت اقامه نماز تراویح به همراه امامان حرم‌­های مکی و نبوی از طریق پخش مستقیم تلویزیون را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،  «عبدالله بن محمد المطلق»، مشاور دربار سعودی فتوای عدم صحت اقامه نماز تراویح همراه با ائمه حرم‌­های مکی و نبوی از طریق پخش مستقیم تلویزیونی را صادر کرد.

المطلق در پاسخ به پرسش برنامه «فتواهای ماه رمضان» گفت: «برای نمازگزار پاداش جماعت در صورت اقامه نماز در منزلش و اقتدا به ائمه از طریق تلویزیون در نظر گرفته نمی‌­شود».

وی همچنین در ادامه افزود: «پاداش نماز جماعت در صورت مسافت زیاد بین نمازگزار و حرم در نظر گرفته نمی­‌شود و انسان می‌­تواند در منزل خود به همراه خانواده و فرزندانش نماز اقامه کند».

المطلق با طرح این پرسش ادامه داد که چرا مردم به نماز تراویح بیش از نمازهای واجب اهمیت می­‌دهند؟ ما در حال حاضر نمازهای واجب روزانه را در خانه­‌هایمان می‌­خوانیم و خدا را شکر پاداش نماز جماعت و رفتن به مسجد را می­‌بریم، زیرا ما برای مصلحت خود از رفتن به مسجد منع هستیم.

وی گفت: «باید بدانیم که پاداشی که دریافت می‌­کنیم در منازلمان نیز وجود خواهد داشت و خداوند این پاداش را به ما عطا خواهد کرد».

مشاور دربار سعودی گفت: «در حال حاضر این عذر برای ما کفایت می­‌کند، اگر بیماری کرونا نبود، ما نخستین نفری بودیم که به مسجد می‌­رفتیم اما این عذر وجود دارد و دولت تاکید کرده که این ممانعت به نفع همه ماست».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز