خبرگزاری کار ایران

ایالات متحده پایگاه‌های نینوا را تحویل نیروهای عراقی داد

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۵۰۲

نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا پایگاه‌های خود در استان نینوای عراق را به نیروهای عراقی تحویل دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بغداد الیوم، نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا امروز -دوشنبه- پایگاه‌های خود در استان نینوای عراق را به نیروهای عراقی تحویل دادند.

یک منبع آگاه اعلام کرد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی از پایگاه‌های خود در نینوا عقب‌نشینی کرده و آنها را به وزارت دفاع این کشور تحویل دادند.

یک منبع آگاه دیگر نیز اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به ساخت پایگاهی در اربیل ادامه می‌دهند که یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌ها در منطقه خاورمیانه خواهد بود و این اقدام تحت تاثیر روند عقب‌نشینی و خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های عراق قرار ندارد.

به گفته این منبع، نیروهای آمریکایی به دولت اقلیم کردستان اعلام کرده‌اند که سربازان آمریکا در پایگاه «الحریر» در شهر اربیل باقی می‌مانند. علاوه بر این پایگاه، فرماندهی نیروهای ائتلاف در پایگاه نظامی دیگر در فرودگاه اربیل باقی خواهند ماند و از آن خارج نمی‌شوند.

وی افزود که هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای آمریکایی ادامه داشته و دو طرف همکاری دوجانبه‌ای دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز