خبرگزاری کار ایران

دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه روسیه در دوحه

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۱۲۱

جنبش حماس اعلام کرد که هیئتی از این جنبش با معاون وزیر خارجه روسیه در دوحه به منظور بررسی تحولات فلسطین دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی،‌ جنبش حماس با انتشار بیانیه‌­ای اعلام کرد که هیئتی از این جنبش به ریاست «موسی ابو مرزوق» با «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، در دوحه دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی مسئله فلسطین از جمله موضوع طرح موسوم به «معامله قرن» گفت و گو کرد.

هیئت حماس در این دیدار بر مخالفت کامل این جنبش و همه تشکل‌­های فلسطینی با معامله قرن تاکید و این طرح را توطئه علیه مسئله فلسطین و نقض حق مردم این کشور در آزادسازی و بازگشت و نیز تشکیل دولت فلسطینی مستقل با حاکمیت کامل زمینی، دریایی و هوایی دانست.

بوگدانوف نیز بر موضع روسیه در حمایت از حق مردم فلسطین و مخالفت با هر نوع طرح صلحی که مردم فلسطین با آن مخالف هستند، تاکید کرد.

وی گفت: «مسکو آماده است برای تضمین عبور از بحران تقسیم و تجزیه حمایت­‌های لازم را از فلسطین به عمل آورد، زیرا عبور از این بحران عامل اصلی تحقق انتظارات قانونی مردم فلسطین است.»

بوگدانوف روز گذشته -سه‌شنبه- وارد دوحه پایتخت قطر شده و در آن جا دیدارهای مهمی را با مقام‌های داخلی و خارجی داشته است.

وی همچنین با «سلطان بن سعد المریخی»، ‌وزیر کشور قطر دیدار و درباره بحران لیبی، سوریه و یمن رایزنی کرد.

 بوگدانوف در این دیدار بر لزوم حل بحران­‌های موجود بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه­‌های شورای امنیت تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز