خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

«معامله قرن» قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌­های شورای امنیت را نادیده گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۹۸۳

وزیر خارجه روسیه گفت که عادی‌سازی شرایط در خاورمیانه تنها از طریق گفت‌وگو محقق می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، با بیان اینکه معامله قرن قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌­های شورای امنیت را نادیده گرفته است، کارآمدی آن برای حل جنگ در خاورمیانه را بعید شمرد.
وی تاکید کرد که آمریکا با رویکرد «یک ضربه» می‌­خواهد یکی از قدیمی‌­ترین درگیری‌­های جهان امروز را حل کند، اما همزمان چارچوب قانونی برای برقراری صلح در خاورمیانه را نادیده گرفته است.
لاوروف تاکید کرد که واشنگتن به دنبال آن است که همه موضوعات مورد اختلاف مانند مسئله مرزها، شهرک‌‌سازی‌ها، قدس شرقی و امور آوارگان را با عقب نشینی‌­های یک‌جانبه به نفع اسرائیل حل کند.
وی در ادامه افزود: «بسیار بعید است که چنین رویکردی در حل بحران نقشی ایفا کند، چنانچه مردم فلسطین به طور قاطع معامله قرن را نپذیرفته‌­اند.»

وزیر خارجه روسیه درباره بحران لیبی نیز تاکید کرد که وضعیت در این کشور پس از کنفرانس برلین شاهد تغییر ریشه‌ای و بنیادی نبوده است اما نشانه‌های مثبتی در مسیر عملیات صلح وجود دارد.
وی گفت که اختلافات بین طرف‌های اصلی در جنگ لیبی به حدی رسیده که حل آن‌ها در چارچوب یک فعالیت حتی در سطح نمایندگی بالا چون کنفرانس برلین محال است، چنانچه پیش از این نیز دیدارهایی در پاریس، پالرمو و أبوظبی صورت گرفت اما به بهبود اوضاع منجر نشد.
لاوروف با تاکید بر اینکه وظیفه و ماموریت جامعه بین‌المللی دریافت موافقت آشکار و بدون ابهام طرف‌های لیبی با بیانیه پایانی کنفرانس برلین است،‌ تاکید کرد که نشانه‌های مثبتی پس از این کنفرانس چون آغاز به کار کیمته نظامی مشترک با فرمول ۵+۵ و انجام مقدمات عملی آغاز گفت‌وگوهای سیاسی و نیز تحرکاتی برای تنظیم رایزنی‌ها بین طرف‌های لیبی درباره موضوعات اقتصادی به وجود آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز