خبرگزاری کار ایران

ینس استولتنبرگ:

اعضای ناتو باید با یکدیگر در زمینه‌های امنیتی متحد باشند/ معتقد به گفت‌وگو با چین هستم/ مردم افغانستان باید خود مسئول سرنوشت‌شان باشند

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۱۳۷

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حاشیه نشست امنیتی مونیخ سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز -‌شنبه- در حاشیه نشست امنیتی مونیخ سخنرانی کرد. 

استولتنبرگ گفت: «ما معتقدیم که همکاری میان ناتو و آمریکا به ما قدرت می‌هد. اختلاف‌هایی ممکن است وجود داشته باشد. برای مثال، در زمینه جنگ عراق. در خلال این سال‌ها دیدیم که اختلاف‌هایی وجود دارد. اما در زمینه مسئله دفاع باید اختلاف‌ها را کنار گذاشت. در زمینه تغییرهای اقلیمی و تجارت نیز چنین است.»

وی گفت: «در بحث امنیت و دفاع ما کنار یکدیگر می‌ایستیم. تاریخ ناتو نشان می‌دهد که ما باید با یکدیگر متحد باشیم و از یکدیگر دفاع کنیم، علی‌الخصوص در زمینه داعش.»

دبیرکل ناتو افزود: «البته اگر قرار باشد یکی از طرف‌های ناتو درگیر جنگ شود، همه اعضا به دفاع از یکدیگر بر خواهیم خواست.» 

وی در ادامه گفت: «باید با آمریکا کار کنیم تا مسئله اوج گرفتن چین را بررسی کنیم. این برای نخستین بار در تاریخ ناتو است که به مسئله چین می‌­پردازیم همه رهبران توافق کردند که باید این موضوع را بررسی کرده و به فهم جدیدی درباره عواقب این موضوع دست یابیم.»

وی در ادامه گفت: «برنامه ما مبنی بر خروج فوری از افغانستان نیست. هدف ما این است که چناچه طالبان در زمینه کاهش خشونت‌ها از خود تعهد نشان دهند،‌آماده‌ایم در رابطه کاهش نیروهایمان اقدام کنیم.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز