خبرگزاری کار ایران

احداث پایگاه نظامی آمریکا در مجاورت زندان داعشی‌ها در استان حسکه

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۳۹۲

نیروهای آمریکایی روز گذشته- جمعه- یک کاروان نظامی متشکل از وسایل نقلیه زرهی و کامیون‌های مجهز به تجهیزات لجستیکی، سلاح وکانکس‌هایی به منطقه «غویران» واقع در جنوب شهر حسکه در شمال سوریه وارد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، نیروهای آمریکایی عصر روز گذشته -جمعه- یک کاروان نظامی متشکل از وسایل نقلیه زرهی و کامیون‌های مجهز به تجهیزات لجستیکی، سلاح وکانکس‌هایی را با هدف احداث یک پایگاه نظامی در منطقه «غویران» واقع در جنوب شهر حسکه در شمال سوریه وارد این منطقه کردند. 

در این گزارش تأکید شده است که پایگاه غیر قانونی جدید نخستین پایگاه ارتش آمریکا در محله‌های شهر حسکه بوده و در فاصله‌ای نزدیک به ساختمان «زندان مرکزی» نیروهای قسد که محل حبس صدها نفر از تروریست‌های داعشی است، واقع خواهد شد.

ارتش آمریکا همچنین طی روزهای اخیر چندین کاروان نظامی برای تقویت سیطره خود بر چاه‌های نفت سوریه وارد خاک این کشور کرده است به گونه‌ای که دوشنبه گذشته یک کاروان نظامی متشکل از ۵۰ کامیون با تجهیزات لجستیک و وسایل نقلیه زرهی از طریق گذرگاه غیر قانونی تونسی «سیمالکا» با اقلیم کردستان عراق وارد شهر حسکه سوریه شد. 

در گزارش مذکور آمده است که بیشتر کاروان‌ها و تجهیزات ارتش آمریکا در پایگاه «میدان نفتی المعمر» واقع در دیر الزور و نیز در پایگاه «القصرک»، واقع در حسکه متمرکز شده و واشنگتن به دنبال گسترش و تقویت دو پایگاه مذکور با تجهیزات نظامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز