خبرگزاری کار ایران

حزب قلب تونس: نخست‌وزیر مکلف، مسئول تأخیر تشکیل کابینه است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۰۶

حزب قلب تونس امروز- سه شنبه- نخست‌وزیر مکلف این کشور را مسئول تأخیر در روند تشکیل دولت اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، حزب قلب تونس امروز- سه‌شنبه- «الیاس الفخفاخ»، نخست ‌وزیر مکلف این کشور را به تأخیر در روند تشکیل دولت متهم کرد. 

در بیانیه این حزب آمده است: «الفخفاخ مسئول عدم قدرت، تشویش و لغزش در مسیر تشکیل دولت است». 

حزب قلب تونس دلیل لغزش در مسیر تشکیل دولت را به ابهام در دیدگاه الفخفاخ و عدم وجود برنامه حقیقی و نیز دور بودن طیف گسترده‌ای از نیروهای سیاسی و تشکل‌های پارلمانی از رایزنی‌ها نسبت داد.

این حزب خواستار تشکیل دولت و تصحیح رویکرد اتخاذ شده به ویژه در برابر اوضاع اقتصادی و اجتماعی پیچیده کشور و بحرانی شدن قدرت خرید اقشار کم‌درآمد و متوسط شد. 

در بیانیه حزب قلب تونس هم‌سو با بیانیه جنبش نهضت اسلامی این کشور آمده است: «گزینه دولت وحدت ملی درست و بهترین راهکار برای خروج از بحران کشور است». 

این حزب از دفتر سیاسی و تشکل پارلمانی خود خواست که روند تشکیل دولت را پیگیری کند. 

جنبش نهضت اسلام تونس روز گذشته- دوشنبه- اعلام کرد که برنامه کوچک پیشنهادی الفخفاخ برای تشکیل دولت آینده با مشارکت برخی احزاب را امضا نمی‌کند.

الفخاخ هفته گذشته پیشنهاد ۱۱ صفحه‌ای برای تشکیل ائتلاف دولتی را مطرح و در آن تشکیل دولت مرکب از ۲۷ وزیر و یک معاون وزیر برای امور خارجه را پیشنهاد داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز