خبرگزاری کار ایران

هشدار رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نسبت به اجرای طرح معامله قرن

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۱۴۹

رئیس جمهوری اسبق آمریکا با انتقاد از طرح رئیس‌جمهوری این کشور با ادعای ایجاد صلح در خاور میانه، آن را در هم شکننده چشم‌اندازهای صلح عادلانه بین اسرائیل و فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «جیمی کارتر» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری توئیتر نوشت: «طرح ادعایی دونالد ترامپ برای صلح در خاورمیانه، راهکار دو دولت با مرزهای سال ۱۹۶۷ را که در چارچوب سلسله قطعنامه‌ها و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل مورد توافق قرار گرفته است، از بین می‌برد و این طرح یک دولت پراکنده برای فلسطین ایجاد می‌کند». 

کارتر افزود که طرح جدید آمریکا احتمال‌های صلح عادلانه بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را در هم می‌شکند. 

وی در ادامه هشدار داد که اجرای معامله قرن به مفهوم از دست دادن راهکار دو دولت به عنوان تنها راهکار قابل اجرا برای این درگیری مستمر و طولانی‌مدت است.

کارتر تأکید کرد که این طرح قانون بین‌المللی در زمینه تعیین سرنوشت را نقض کرده و به مفهوم تسلط بر سرزمین با زور و الحاق اراضی اشغالی است. 

وی از وجود حالت بی‌ثباتی در زمینه آینده «بخش‌هایی از کرانه باختری» و ساختار طرحی که اسرائیل را به عنوان «دولت ملت یهود» توصیف می‌کند، انتقاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز