خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت چین:

به نتایج خوبی برای مقابله با ویروس کرونا رسیده‌ایم/ تا ساعات آینده دارویی موثر به طور رایگان در دسترس خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۷۵

وزیر بهداشت چین امروز- یکشنبه- تأکید کرد که مرکز پژوهش‌های «سی‌بی‌سی» شب گذشته به موفقیت خاصی برای مقابله با این ویروس رسیده و طی ساعات آینده دارویی اثر گذار و رایگان را برای ویروس کرونا ارائه خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ما خیاووی»، وزیر بهداشت چین امروز- یکشنب-ه در یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که قدرت ویروس جدید کرونا برای انتقال عفونت رو به افزایش است و احتمال افزایش مبتلایان به این ویروس نیز وجود دارد.

وی در ادامه افزود: «اطلاعات موجود درباره ویروس جدید بسیار محدود است و خطرهای ناشی از انتقال و جهش این ویروس مشخص نیست». 

وزیر بهداشت چین با اشاره به دوره کمون ویروس کرونا گفت که این دوره بین یک تا ۱۴ روز متغیر است و ویروس در این دوره مسری می‌شود که این اتفاق در بیماری سارس رخ نداد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اخبار موجود مبنی بر کشف واکسن ویروس کرونا گفت: «مرکز پژوهش‌های سی‌بی‌سی  چین شب گذشته به موفقیت خاصی برای مقابله با این ویروس رسیده است... ما شب گذشته به نتایج بسیار خوبی دست یافتیم اما به ۲۴ ساعت زمان برای انجام برخی اقدامات پیش از آزمایش آن به روی انسان داشتیم. اکنون نیمی از این زمان گذشته و ۱۲ ساعت دیگر برای اطمینان از صحت انجام آن باقی مانده است تا اجازه استفاده از آن برای انسان در صورت حصول نتایج مثبت روشن شود». 

ما افزود گفت که طی ساعات آینده دارویی اثر گذار و رایگان را برای ویروس کرونا ارائه خواهیم کرد.    

وزیر بهداشت چین در ادامه گفت: «اینکه عده بسیاری گفته‌اند این ویروس همان ویروس سارس است، غیر منطقی است، زیرا ویروس سارس برای انتقال  به چند ماه زمان نیاز دارد این در حالی است که ویروس جدید به صورت جدید و پیشرفته در مدت کمتر از یک روز  و حد اکثر تا ۴۰ روز از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود».

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز