خبرگزاری کار ایران

تایید انتصاب افسر سابق ارتش کره‌شمالی به عنوان وزیر خارجه جدید

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۶۲۸

رسانه‌­های کره‌شمالی امروز- جمعه- انتصاب افسر سابق ارتش این کشور به سمت وزیر خارجه را تایید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، امروز- جمعه- اعلام کرد که «ری سون گون» افسر سابق ارتش این کشور به عنوان وزیر جدید امور خارجه تعیین شده است.

این خبرگزاری گزارش داد که گون روز گذشته- پنج شنبه- به عنوان وزیر خارجه در مراسم جشن شام وزارتخانه برای سفارتخانه‌­ها و سازمان‌­های بین المللی به مناسبت سال جدید سخنرانی کرده است.

وی جدیدترین مقام نظامی است که در دوره «کیم جونگ اون»، رهبر کره‌شمالی ارتقا یافته است.

یک مقام دیپلماتیک در سئول در مصاحبه با رویترز گفت: «کره‌شمالی هفته گذشته به کشورهایی که در پیونگ‌یانگ سفارت دارند، اعلام کرد که گون، افسر سابق ارتش و مقام بلندپایه حزب حاکم کارگر جانشین ری یانگ هو به عنوان بلندپایه‌ترین دیپلمات این کشور خواهد شد».

ناظران سیاسی معتقد هستند که تعیین وزیر جدید برای افرادی که اوضاع کره‌شمالی را پیگیری می‌کنند، در بحبوحه مذاکرات هسته­‌ای با واشنگتن  بسیار غافلگیر کننده بوده است به ویژه اینکه وی هیچ تجربه‌­ای در نحوه تعامل با مسائل هسته‌­ای در مذاکره با مقام‌ه‌هایی آمریکایی ندارد.

 کره‌شمالی سه‌شنبه گذشته با اشاره به تحریم­‌های آمریکا اعلام کرد که این کشور به توقف داوطلبانه  انجام آزمایش­‌های هسته­‌ای و موشکی پایبند نخواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز