خبرگزاری کار ایران

پاسخ رسمی تیم حقوقی ترامپ رسما به احضاریه‌ سنا درباره استیضاح

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۴۶۱

تیم حقوقی رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از آغاز دادگاه استیضاح واکنشی تند به پرونده مطرح‌شده از سوی دموکرات‌ها نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تیم حقوقی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، پیش از آغاز دادگاه استیضاح واکنشی تند به پرونده مطرح‌شده از سوی دموکرات‌ها نشان داد. این در حالی است که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پرونده‌ای مؤثر ارائه داده و استدلال می‌کنند که رئیس‌جمهور به اعتماد عمومی خیانت کرده و رفتارش «کابوس» بنیانگذاران این کشور است. 

چالش اصلی نمایندگان هر دو طرف این خواهد بود که بتوانند نظر ۱۰۰ سناتور حاضر در این نهاد قانون‌گذاری را به سود خود جلب کنند و همچنین به مردم برای انتخابات ۱۰ ماه آینده پاسخ دهند. 

دادستان‌های مجلس نمایندگان آمریکا در متن دادخواست خود اعلام کردند: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ از قدرت رسمی‌اش برای اعمال فشار به یک دولت خارجی برای مداخله در انتخابات ایالات متحده و دستاوردهای شخصی بهره برده است. وی در ادامه تلاش کرد که با مانع‌تراشی در مسیر کنگره تحقیقات را متوقف کند.»

تیم ترامپ در پاسخ به احضار از سوی سنا اعلام کرد که رئیس‌جمهور «مطلقا و صریحا» این اتهام‌ها را رد می‌کند. 

در متن دادخواست رئیس‌جمهوری آمریکا آمده است: «این تلاشی است غیرقانونی و بی‌شرمانه برای زیر پا گذاشتن نتایج انتخابات ۲۰۱۶ و مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ که تنها چند ماه تا آن باقی مانده است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز