خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی/ سفر نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی به استانبول/ حمله راکتی به پایگاه «التاجی» در شمال بغداد

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۰۶۰

وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره‌شمالی، سفر نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی به استانبول و حمله راکتی به پایگاه «التاجی» در شمال بغداد از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه کره‌شمالی اعمال کرد.

- مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت هشدار داد که اگر بریتانیا آزادی رفت‌وآمد با اتحادیه اروپا را لغو کند، «نتایجی عینی» انتظار شهروندان هر دو طرف را می‌کشد.

- وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در چهارمین اجلاس گفت‌وگوی بین‌المللی رایسینای هند وارد دهلی نو شد.

- نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی وارد استانبول شد.

- رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد که وزیر خارجه ایالات متحده را احضار کند.

- سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که این بلوک لیبی را در اولویت خود قرار داده است.

- وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو از طرف‌های اروپایی برجام می‌خواهد تا با فعال‌سازی مکانیزم حل اختلاف، تنش‌ها را افزایش ندهد.

- گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله مرگبار چند روز پیش به یک پایگاه نظامی در نیجر را بر عهده گرفت.

-  وزیر خارجه آلمان گفت که به نظر او شرکت‌کنندگان در نشست صلح لیبی در برلین می‌توانند به مصالحه برسند.

- نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این نهاد قانون‌گذاری بناست درباره گزارش‌ها مبنی بر حمله سایبری «هکرهای نظامی روس» به شرکت انرژی «بوریسما» تحقیق کند.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی بی‌اساس مدعی شد که اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

- وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار وزیر مشاور در امور خارجی دولت فدرال آلمان گفت: اقدام اروپا برای استفاده از مکانیزم حل و فصل اختلافات از نظر حقوقی بی مبنا و از نظر سیاسی اشتباهی راهبردی است.

- منابع خبری از حمله راکتی به پایگاه «التاجی» در شمال بغداد خبر دادند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد امروز -چهارشنبه- از تصمیم خود برای دستور دستور وحشیانه ترور فرمانده سپاه قدس ایران دفاع کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز