خبرگزاری کار ایران

یک مقام عراقی اعلام کرد:

سفارت‌های خارجی به فکر انتقال فعالیت از بغداد به اربیل هستند

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۸۸۱

پایگاه خبری «سومریه نیوز» امروز- چهارشنبه- به نقل از یک مقام مسئول اعلام کرد که برخی سفارتخانه‌ها به فکر انتقال فعالیت از بغداد به اربیل در اقلیم کردستان هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، یک مقام مسئول عراق امروز- چهارشنبه- اعلام کرد که برخی سفارتخانه‌های خارجی بر این اساس که منطقه سبط دیگر ایمن نبوده و احتمال ورود به آن در هر لحظه وجود دارد، به فکر انتقال فعالیت خود از بغداد به اربیل در اقلیم کردستان هستند.

این مقام مسئول توضیح داد که نسبت به اقدام آمریکا برای افزایش تنش‌ها نگرانی وجود دارد. 

وی در ادامه افزود: «اطلاعاتی وجود دارد دال بر اینکه واشنگتن به دنبال گزینه‌هایی برای پاسخ به حمله به سفارتش است». 

یک منبع نظامی عراق نیز گفت: «برخی پایگاه‌های آمریکایی به دنبال حوادث روز گذشته سفارت این کشور در بغداد به منظور پیشگیری از حملات احتمالی در حالت آماده‌باش قرار دارند». 

وی توضیح داد که پایگاه‌های «التاجی»، «المطار»،‌ «الحبانیه»،‌ «عین الاسد»،‌ کاخ‌های ریاست‌جمهوری در موصل، پایگاه «البرجسیه» در بصره، پایگاه «بلد» در استان صلاح‌الدین و پایگاه «رستمیه» در جنوب بغداد در حالت آماده‌باش هستد. 

این منبع تأکید کرد که اکثریت نیروهای حاضر در این پایگاه‌ها ابزار هجومی و حتی ابزار دفاعی ندارند اما ارتش وظیفه تأمین امنیت آنها را به ویژه در محیط خارجی این پایگاه‌ها به عهده دارد.

وی در ادامه افزود: «فقط ارتش می‌تواند خودرو وارد منطقه کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز