خبرگزاری کار ایران

درخواست توئیتر از دادگاه آمریکا برای عدم پذیرش شکایت معارض سعودی

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۴۳۳

معارض سعودی به خبرهایی که درباره درخواست شبکه توئیتر از یک دادگاه آمریکایی برای عدم پذیرش شکایت وی درباره هک حساب کاربری خود به نفع عربستان منتشر شده، واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عمر عبدالعزیز»، معارض سعودی به خبرهایی که درباره درخواست شبکه توئیتر از یک دادگاه آمریکایی برای عدم پذیرش شکایت وی درباره هک حساب کاربری خود به نفع عربستان منتشر شده، واکنش نشان داد.

تیم دفاع توئیتر از دادگاه فدرال «سان فرانسیسکو» خواست که شکایت این معارض سعودی را درباره اقدام یکی از کارکنان این شبکه در هک حساب وی نپذیرد.

این تیم دفاعی مدعی است که به خلاف ادعای عبدالعزیز،‌ وی را از هک کردن مناسب آگاه کرده است، اما عبدالعزیز با پاسخ به این ادعا تأکید کرده است که این موضوع، مساله هک نیست بلکه بحث جاسوسی کارمندان توئیتر است.

جزئیات این موضوع چند ماه پیش افشاد شد هنگامی که وزارت دادگستری آمریکا سه کارمند سابق توئیتر را به جاسوسی به نفع عربستان متهم کرد و این موضوع نگرانی‌هایی را درباره «سیلیکون ولی» برای حمایت از کاربری‌های ویژه معارضان و کاربران به دنبال داشته است. 

سه متهم مذکور «احمد أبو عمو»، شهروند آمریکایی متهم به جاسوسی از حساب سه کاربر،‌ یک شهروند سعودی متهم به کسب اطلاعات شخصی بیش از شش هزار نفر از جمله عمر عبدالعزیز و  متهم سوم به جاسوسی «احمد المطیری»،به عنوان واسطه بین مقام‌های سعودی و کارمندان توئیتر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز