خبرگزاری کار ایران

دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد:

عبدالمهدی به زودی فهرستی از چند وزیر جدید را به پارلمان ارائه می دهد

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۲۲۸

سخنگوی رسمی دفتر نخست وزیری عراق امروز- سه شنبه- تأکید کرد که نخست‌وزیر تغییرات اصلاحی وزارتی را به زودی ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «سعد الحدثی» سخنگوی رسمی دفتر نخست‌وزیری عراق امروز- سه شنبه اعلام کرد که «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور اصلاحات وزارتی را تقدیم پارلمان خواهد کرد.

حدثی گفت: «عبدالمهدی در پاسخ به درخواست خدماتی و معیشتی تظاهرکنندگان، فهرستی از برخی وزرای خدماتی و اقتصادی مرتبط با پرونده اصلاحات را ارائه خواهد کرد».

وی در ادامه افزود: «برخی نامزدها انتخاب شده‌اند و روند انتخاب برخی دیگر نیز بر اساس مشخصه‌های حرفه‌ای آنان و اطمینان نخست‌وزیر از توانائی‌ها و امکانات نامزدهای جدید برای تصدی پست وزارت به دور از دخالت‌ها و تأثیرگذاری تشکل‌های سیاسی و نامزدهای آنان ادامه دارد».

حدثی در ادامه گفت: «نخست‌وزیر به زودی به پارلمان خواهد رفت و از تمایل خود برای  ترمیم کابینه سخن خواهد گفت».

وی در پایان گفت: «عبدالمهدی از پارلمان خواهد خواست که در این رویکرد برای وضع مکانیسم جدید در ارتباط با عملیات انتخاب وزرا به دور از نظام سهمیه‌بندی سیاسی یا وابستگی‌های حزبی و تشکلی که در گذشته بر روند انتخاب وزرا حاکم بوده است، به وی کمک کند».

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز