خبرگزاری کار ایران

بنیامین نتانیاهو:

کلید نخست سازش با اعراب، پذیرش قدرت بازدارندگی تل‌آویو است

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۵۷۲

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته -دوشنبه- در سالگرد توافق صلح اردن مدعی شد که کلید نخست سازش با کشورهای عربی در گرو آن است که آنها درک کنند ما از قدرت بازدارندگی برخوردار هستیم و قدرت تخریب ما را ندارند.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب ۴۸، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانسی در کنست به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد توافق صلح با اردن گفت: «روابط دوجانبه برگرفته از ملاحظات سودمند و وابستگی دو طرفه است».

وی مدعی شد: «نمی‌خواهم توضیح دهم که چگونه برای جلوگیری از سیطره بر اراضی آنها با یکدیگر همکاری می‌کنیم، اگر قدرت بازدارندگی در مقابل مصر و اردن از بین رود، صلح نیز نابود خواهد شد». 

نتانیاهو گفت:‌ «توافق صلح با اردن، مصلحتی آشکار است و اهمیت ثبات در اردن مانند اهمیت ثبات در مصر و توافق‌های صلح یا لزوم عدم تسلط گروه‌های اسلامی است. این منفعتی آشکار برای ما و دو نظام مصر و اردن است. از یک سو سودی از حمله به ما نمی‌برند، چرا که ما قوی هستیم و از سوی دیگر قدرت ما مانع تسلط گروه‌های اسلامی بر این رژیم‌ها می‌شود».

وی در ادامه افزود: «همکاری امنیتی به حدی گسترش یافته است که نمی‌توان آن را توصیف کرد و همکاری شامل طرح‌های زیرساختی در خدمت به اردن و اسرائیل می‌شود اما باید گفت که این روابط همچنین متاثر از ماهیت این رژیم‌ها به دلیل مسأله فلسطین است». 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این‌‌که در سال ۲۰۰۹ و پیش از ریاستش دیداری دوستانه و محرمانه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر و «عبدالله دوم»، پادشاه اردن در لندن داشته است، مدعی شد که اسرائیل امروز قوی‌تر و آسیب‌پذیری آن بسیار کمتر شده است.

وی اداعا کرد که کلید نخست سازش با کشورهای عربی در گرو آن است که آنها درک کنند ما از قدرت بازدارندگی برخوردار هستیم و قدرت تخریب ما را ندارند.  

نتانیاهو در ادامه مواضع بی‌اساس خود افزود: «ما از طریق قدرت بازدارندگی با مصر و اردن در صلح هستیم، شما این را صلح سرد می‌نامید اما باید بدانید که اگر اسرائیل ضعیف شود و قدرت امروزش را از دست دهد، اسلام گراها در اردن و همچنین مصر قدرت می‌یابند». 

وی در پایان گفت: «تا زمانی که ما قوی‌تر باشیم، آنها در کنار ما باقی خواهند ماند حتی رژیمی مانند رژیم مُرسی به دلیل قدرت ما ملتزم به حفظ همین توافق است، اگر ما ضعیف شویم، توافق‌های صلح متزلزل خواهد بود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز