خبرگزاری کار ایران

رجب طیب اردوغان:

ترکیه طمعی به اراضی هیچ کشوری ندارد/ با گروه‌های تروریستی مذاکره نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۹۲

رئیس جمهوری ترکیه امروز- دوشنبه- تأکید کرد که کشورش طمعی به اراضی هیچ کشوری ندارد ولی با گروه‌های تروریستی نیز مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه در همایش «تی آر تی ورلد» گفت: «کسانی که این کنفرانس را به بهانه اعتراض به عملیات چشمه صلح تحریم کرده‌اند، ‌نمی‌توانند دموکراسی را بپذیرند و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند». 

وی در ادامه افزود:‌ «ما با گروه‌های تروریستی بر سر میز گفت‌وگو ننشسته و هرگز نخواهیم نشست».

اردوغان تأکید کرد که ترکیه به دنبال دفاع از مرزهایش و اطمینان از بازگشت ایمن آوارگان به سرزمینشان است.

وی گفت: «ما خواهان کشتار و ظلم نیستیم، هدف ما تأمین حقوق خود و حق برادرانمان است».  

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه افزود: «ما در مقابل هر گروه کردنکشی خواهیم ایستاد و همچنان به تروریست‌ها، صفت تروریست و ظالم اطلاق می‌کنیم».

وی درباره عملیات چشمه صلح گفت: «بخش بزرگی از مهلت ارائه شده گذشته و ما فردا به مسکو می‌رویم و سپس اقدام‌های لازم را انجام خواهیم داد».

اردوغان گفت: «دنیا بیش از پنج کشور (شورای امنیت) است و سازمان ملل باید مجددا تأسیس شود، نظام جهانی جدید نباید بر پایه ظلم بنیان شود بلکه باید اساس آن عدالت باشد». 

وی در پایان گفت:‌« ما آنجا برای سرنوشت مشترک حضور داریم و این موضوع فراتر از درک کسانی است که یک قطره نفت را گران‌بهاتر از یک قطره خون می‌دانند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز