خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت از آتش‌بس در شمال سوریه استقبال کرد

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۲۸۲

شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن استقبال از آتش‌بس و توقف حملات ترکیه در شمال شرق سوریه، اعلام کرد که منتظر جزئیات درباره این توافق است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جری ماتجیلا» سفیر آفریقای جنوبی در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، بامداد امروز- جمعه- گفت: «توافق آتش‌بس و توقف حملات ترکیه به کُردها در شمال سوریه، در صورتی‌که اجرا شود،‌ اقدامی بسیاری عالی خواهد بود.»

وی افزود: «توافق آتش‌بس به طرفین فرصتی برای بازگشت به مسیر سیاسی می‌دهد و ۱۵۰ عضو کمیته قانون اساسی سوریه، که نخستین جلسه خود را قرار است در تاریخ ۳۰ اکتبر برگزار کنند،‌ برای تهیه پیش‌نویس قانون اساسی سوریه ترغیب می‌شوند.»

آمریکا و ترکیه شامگاه پنجشنبه بر سر توقف موقت عملیات ترکیه در شمال سوریه به توافق دست پیدا کردند. توافق میان این دو کشور متحد ناتو بعد از گفت‌وگو میان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا حاصل شد.

پنس تصریح کرد، عملیات نظامی ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت متوقف می‌شود تا شبه‌نظامیان کرد از «خط تعیین‌شده» یعنی ۳۲ کیلومتری مرز عقب‌نشینی کنند و پس از آن، عملیات پایان خواهد یافت.

هنوز برخی از ابعاد این توافق مشخص نیست ولی براساس آنچه اعلام شده است در صورت اجرای این توافق آتش‌بس، ترکیه به تمامی اهداف خود دست خواهد یافت و عملا شبه‌نظامیان کرد از منطقه ۳۰ کیلومتری مرز با ترکیه عقب‌نشینی خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز