خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

به اعضای ناتو برای اتخاذ تدابیر جمعی و فردی علیه ترکیه فشار می‌آوریم

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۰۶۷

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که اعضای ناتو را برای اتخاذ اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی جمعی و فردی در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در سوریه تحت فشار خواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا بامداد امروز- سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، مسئول تمام عواقب حمله به شمال سوریه از جمله ظهور مجدد  داعش و جنایات جنگی در این منطقه است.

مارک اسپر، که بعد از اعلام جزئیات تحریم‌های ایالات متحده علیه ترکیه سخن می‌گفت، تصریح کرد که طی هفته آینده در دیدار خود با اعضای ناتو، این متحدان را برای اتخاذ اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی جمعی و فردی در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در سوریه تحت فشار خواهد گذاشت.

اسپر گفت: «به رغم مخالفت و هشدارهای مکرر از سوی آمریکا و جامعه جهانی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه دستور حمله یک‌جانبه به شمال سوریه را صادر کرد که منجر به تلفات، آوارگی گسترده، ویرانی، ناامنی و افزایش تهدید علیه نظامیان آمریکایی( در سوریه) شده است.»

وزیر دفاع آمریکا با غیر قابل قبول خواندن حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، گفت: «چنین اقدامی باعث تضعیف ماموریت موفق نیروهای چند ملیتی در شکست داعش در سوریه شد و در پی آن، شماری از زندانیان خطرناک داعش آزاد شدند.»

وی در ادامه گفت: «به دلیل اقدامات غیر مسئولانه ترکیه، خطر علیه نیروهای آمریکایی در شمال سوریه به سطحی غیر قابل قبول افزایش یافته است. همچنین ما با خطر کشیده شدن به درگیری گسترده‌تر هستیم. بنابراین، به دستور رئیس‌جمهوری آمریکا، وزارت دفاع در حال انجام عقب‌نشینی دقیق نیروهای نظامی خود از شمال سوریه است.»

عملیات نظامی ترکیه در مناطق کردنشین در شمال شرقی سوریه، امروز وارد هفتمین روز خود شده است و که طبق اعلام سازمان ملل متحد، شمار غیرنظامیانی که در نتیجه این عملیات نظامی ترکیه از خانه‌ها و شهر و روستاهای خود آواره شده‌اند به ۱۶۰ هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز