خبرگزاری کار ایران

عذرخواهی دولت اردن از معلمان در روز جهانی معلم

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۸۲۴

نخست وزیر اردن همزمان با روز جهانی معلمان اعلام کرد که دولت از هر حادثه‌ای که کرامت این قشر را هتک کرده،‌ عذرخواهی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عمر الرزاز»، نخست‌وزیر اردن امروز-شنبه- همزمان با روز جهانی معلم با انتشار توئیتی ضمن عذرخواهی از معلمان به دلیل حوادث گذشته و هتک حرمت آنها اعلام کرد که دولت به تکمیل روند تحقیق و اخذ نتایج آن پایبند بوده و منتظر نتایج گزارش تحقیق از مرکز ملی حقوق بشر برای اتخاذ اقدام‌‌های مناسب است. 

وی در ادامه افزود:‌ «همان گونه که پیش از این نیز گفتیم،‌ تأکید می‌کنیم که کرامت معلم، کرامت ما و هیبت او هیبت ماست و هرگز توهین به معلم و کاهش شأن او را به هیچ طریقی نخواهیم پذیرفت». 

رزاز تأکید کرد که وزارت آموزش و پرورش و دولت باید وارد گفت‌و‌گو با معلمان شوند و به نتیجه‌ای برسند که در راستای منافع معلم،‌ دانش‌آموز و کشور باشد. 

وی از معلمان خواست که تابع قلب‌ها و عقل‌هایشان و نیز رسالت آموزش باشند. 

اردن از تاریخ هشتم ماه گذشته با بحران اعتصاب معلمانی روبه‌روست که خواستار افزایش ۵۰ درصدی حقوق اصلی خود هستند.

اتحادیه معلمان اردن که متشکل از ۱۴۰ هزار عضو است، ‌تا زمان افزایش سطح مورد نظر حقوق و محاکمه عاملان اصلی توهین و بازداشت معلمان در جریان اعتراض‌های دو هفته گذشته به اعتصاب خود ادامه می‌دهند. 

این اتحادیه تاکید می‌کند که برای افزایش ۵۰ درصدی حقوق پایه در سال ۲۰۱۴ میلادی با دولت به توافق رسیده بوده اما دولت فعلی مدعی است که این افزایش منوط به افزایش سطح عملکرد است. 

پیش از این نخست‌وزیر اردن از تصمیم افزایش سطح مورد نظر معلمان در نظام حقوق‌ها خبر داده و تأکید کرده بود که از تاریخ اول اکتبر همزمان با آغاز فعالیت مدارس این قانون اجرائی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز