خبرگزاری کار ایران

مقام‌های رسمی اعلام کردند:‌

ترامپ پای پنس را به ماجرای فشار به اوکراین باز کرده بود

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۰۳۹

رئیس‌جمهوری این کشور معاون خود را در تلاش‌ها برای اعمال فشار به اوکراین وارد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی اس‌اف‌گیت، مقام‌های آمریکایی عنوان کردند که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور معاون خود را در تلاش‌ها برای اعمال فشار به اوکراین وارد کرده است، آن هم در زمانی که در کانال‌های دیگری تلاش داشت به اطلاعاتی برای تخریب رقیب دموکراتش دست پیدا کند. 

مقام‌های رسمی گفتند که ترامپ از «مایک پنس» معاون خود، خواست تا در مراسم روز سوگند خوردن «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین، شرکت نکند، آن هم زمانی که وی در پی حمایت و به رسمیت شناخته شدن از سوی واشنگتن بود. 

این مقام‌ها عنوان کردند که چندین ماه بعد رئیس‌جمهوری آمریکا از پنس خواست به زلنسکی بگوید که کمک واشنگتن به اوکراین همچنان به‌خاطر فساد در این کشور در حالت تعلیق قرارد دارد و کی‌یف باید اقدام‌های جدی‌تری برای مبارزه با این موضوع صورت دهد. در آن زمان،‌ پس از مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی، اوکراین دستگیرش شده بود که بخشی از تلاش‌ها برای مبارزه با فساد باید متمرکز بر تحقیق درباره «جو بایدن»، نامزد انتخابات ۲۰۲۰ و پسرش شود. 

مقام‌های نزدیک به پنس اعلام کرده‌اند که او از تلاش‌های ترامپ برای اعمال فشار به زلنسکی در جهت گرفتن اطلاعات راجع به بایدن بی‌اطلاع بوده است. این در حالی است که یکی از مشاوران نزدیک پنس در مکالمه تلفنی ترامپ-زلنسکی حضور داشت و طبعا در عرض چند ساعت باید متن گفت‌وگو به دست معاون رئیس‌جمهور می‌رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز