خبرگزاری کار ایران

حزب آبی- سفید: گانتس چهارشنبه با نتانیاهو دیدار نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۵۹۱

حزب آبی- سفید عصر روز گذشته- سه شنبه- اعلام کرد که دیدار مورد نظر بین رئیس این حزب و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه به دلیل عدم وجود نشانه‌هایی از تصمیم جدی نخست‌وزیر برای توافق تقسیم قدرت برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از تامیز آو اسرائیل، مقامات حزب آبی- سفید اعلام کردند که حزب لیکود با سوء نیت مذاکره می‌کند. حزب حاکم تاکید دارد که آسیب دیده و دشمنانش را به بازبینی تصمیمش تشویق می‌کند، چنانکه به نظر می‌رسد،‌ نخست‌وزیر برای واگذاری مجدد اختیار کابینه به رئیس رژیم آماده می‌شود.  

حزب آبی- سفید عصر روز گذشته اعلام کرد که دیدار مورد نظر بین «بنی گانتس»، رئیس این حزب و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که برای روز چهارشنبه برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل عدم وجود نشانه‌هایی از تصمیم جدید نخست‌وزیر برای توافق تقسیم قدرت برگزار نخواهد شد.

با علام این خبر دو حزب یکدیگر را به اتهاماتی چون تحریف و سوق دادن اسرائیل به سمت انتخابات سوم متهم کردند.

این امر زمینه را فراهم می‌کند تا نتانیاهو به تلاش‌هایش برای ائتلاف حاکم پایان دهد و اختیار تشکیل کابینه را مجددا به رئیس رژیم صهیونیستی واگذار کند. 

قرار بود که مذاکره کنندگان هر دو حزب دوباره صبح چهارشنبه با یکدیگر نشست برگزار کنند و پس از آن رهبران دو حزب هنگام عصر با یکدیگر دیدار کنند. 

اما حزب آبی- سفید اعلام کرد: «در این مرحله شرایط اصلی برای دیدار بیشتر بین دو تیم مذاکره کننده فراهم نیست و به همین دلیل دیداری برگزار نخواهد شد و به تبع رهبر دو حزب نیز با یکدیگر دیدار نخواهند کرد».

در ادامیه بیانیه این حزب میانه آمده است: «احتمال برگزاری چنین نشستی طی این هفته یا هفته آینده وجود دارد». 

مقامات حزب آبی- سفید،‌ حزب لیکود را به سوء نیت و برچسب زدن به این حزب در خصوص شکست در تشکیل کابینه متهم کرده‌اند. آنها ادامه مذاکرات را به بازگشت حزب لیکود به میز مذاکرات بدون پیش شرط یا درخواست ورود احزاب راست و حزب «حریدیم» به هر کابینه‌ای که تشکیل شود، مشروط می‌دانند.

حزب لیکود نیز در واکنش به این ادعاها تأکید کرده که از تصمیم آبی- سفید برای تأخیر مذاکرات آسیب دیده و چنانکه به نظر می‌رسد،‌ این حزب تصمیم گرفته به انتخابات روی آورد. 

در این بیانیه تأکید شده است که مانع اصلی در مسیر توافق وحدت، مخالفت «یائیر لاپید» برای توافق چرخش قدرت بین گانتس و نتانیاهو است. 

«رئووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، پیشنهاد کابینه وحدت را که در آن قدرت به صورت مساوی بین نتانیاهو و گانتس برای مدت دو سال تقسیم می‌شود، مطرح کرده اما دو طرف هنوز به توافی در این زمینه دست پیدا نکرده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز