خبرگزاری کار ایران

پهپادهای اماراتی در آسمان شهر «سرت»/ نیروهای حفتر در تدارک حمله وسیع

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۱۲۶

یگان پشتیبانی شهر «سرت» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که پهپادهای اماراتی حامی فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی مقر اداری تأسیسات تصفیه‌خانه آب رودخانه مصنوعی را مورد هدف قرار دادند که باعث وقوع خسارت مادی به ساختمان شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، یگان پشتیبانی شهر «سرت» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که پهپادهای اماراتی حامی «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی مقر اداری تأسیسات تصفیه خانه آب رودخانه مصنوعی را مورد هدف قرار دادند که باعث وقوع خسارت مادی به ساختمان شده است.

به گزارش برخی منابع، حملات گسترده هوائی به مواضع نیروهای دولت وفاق در شهر سرت مقدمه‌ای برای حمله زمینی نیروهای حفتر برای تسلط بر شهر سرت واقع در شرق شهر «مصراته» که در کنترل دولت وفاق است، خواهد بود.

همین منابع تأکید کردند که هدف از این حملات هوائی اجبار نیروهای دولت وفاق به عقب‌نشینی از مواضع خود به نفع نیروهای مسلح حفتر است.

منابع مذکور اعلام کردند که دو فرمانده نظامی حفتر منسوب به منطقه «اهراوة» در شرق سرت بر روند تجهیز یک بیمارستان میدانی در منطقه «بن جواد» هم مرز با شهر سرت برای پناه دادن به عناصر زخمی پس از حمله نظارت می‌کنند. 

این منابع تأکید کردند که دو افسر مذکور پایگاه‌هایی را در دو شهر «رأس لانوف» و «البریقة» واقع در منطقه نفت‌خیز «الهلالی»، محل حضور تعدادی از عناصر مسلح جنبش‌های مخالف سودان و چاد که در حمله به سرت مشارکت خواهند داشت، تجهیز کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز