خبرگزاری کار ایران

جنبش انصار الله یمن: ۳۵۰ اسیر ائتلاف متجاوز آزاد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۶۸۸

جنبش انصار الله یمن امروز- دوشنبه از تصمیم این جنبش برای آزادی ۳۵۰ اسیر از جمله سه سعودی با نظارت سازمان ملل خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، «عبدالقادر المرتضوی»، رئیس کمیته اسرا اعلام کرد که ۳۵۰ اسیر که از مشمولان آزادی در توافق سوئد هستند، آزاد خواهند شد.

مرتضی تأکید کرد که این طرح، اعتبار انصارالله را برای اجرای توافق سوئد اثبات می‌کند و ما از طرف مقابل می‌خواهیم اقدام مشابهی اتخاذ کند.

وی تأکید کرد که صدها جسد در عملیات اخبر برجای مانده و با صلیب سرخ جهانی برای دفن آنها هماهنگ شدیم و تمام تسهیلات لازم را ارائه دادیم اما ائتلاف متجاوز آن را نپذیرفت.

رئیس کمیته اسرا اعلام کرد که در عملیات «نصر من الله» ده‌ها کودک بین ۱۵ تا ۱۶ سال اسیر شده‌اند.

جنبش انصار الله در تاریخ ۲۸ ماه جاری اعلام کرد که تعدادی از سربازان سعودی و غیر سعودی در عملیات نصر من الله در استان نجران اسیر شده‌اند.

 طرفین جنگ یمن در دسامبر سال گذشته در استکهلم، پایتخت سوئد درباره وضعیت بندر الحدیده و آتش‌بس در اراضی این استان توافق کردند.

دو طرف همچنین درباره کاهش تنش در شهر تعز و بازگشائی گذرگاه‌های انسانی برای ورود کمک‌های انسانی و نیز تبادل اسرا به توافق دست یافتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز