خبرگزاری کار ایران

ارائه جزئیات عملیات «نصر من الله» توسط سخنگوی نیرهای مسلح یمن

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۳۱۵

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات «نصر من الله» را اعلام و افشا کرد که یک موضع نظامی حساس در ریاض بمباران و سه تیپ نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز منهدم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات «نصر من الله» را اعلام و افشا کرد که یک موضع نظامی حساس در ریاض بمباران شده است. فرودگاه «جازان» با ده موشک بالستیک نابود شد و همچنین سه تیپ نظامی وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی منهدم شدند.

سریع گفت: «این عملیات بزرگ‌ترین عملیات علیه نیروهای دشمن بوده و از نظر برنامه‌ریزی و حجم و بار آتش و مساحت جغرافیایی بی سابقه بوده است». 

وی گفت: «پیش از انجام این عملیات، چند ماه اطلاع‌یابی و پی گیری  تا حمله به نیروهای دشمن پس از فریب آنها به کمین صورت گرفت و یگان‌های مختلف ارتش عملیات مقدماتی آتش گسترده را آغاز کردند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تأکید کرد که در این عملیات یگان‌های مختلف نیروهای مسلح با مأموریت‌های مختلف شرکت کردند و غافلگیری دشمن یکی از مهمترین دستاوردهای دشمن بوده است.

سریع گفت: «تعداد عملیات یگان موشکی در چارچوب عملیات «نصر من الله» در مرحله نخست، ۹ عملیات بوده است». 

وی تأکید کرد: «نیروهای ما یک موضع نظامی حساس در ریاض را مورد هدف قرار دادند. 

سریع گفت: «مقادیر فراوانی سلاح به غنیمت گرفته شد و هزاران نفر از نیروهای دشمن که بیشتر آنها خیانتکاران و فریب خوردگان بودند، اسیر و صدها نفر کشته و زخمی شدند». 

وی تأکید کرد که در بین اسرا تعداد فراوانی افسر و فرمانده ارتش سعودی حضور دارد. 

سخنگوی نیروهای مسلح تأکید کرد: «تنها پس از گذشت ۷۲ ساعت از آغاز عملیات ما، نیروهایمان دشمن را به طور کامل محاصره کرده و صدها کیلومتر در این عملیات آزاد شد». 

وی گفت به دستور رهبرمان با تمام اسرا بر اساس مبانی دین و سنت‌های اصیل و والای یمن برخورد شد و پس از تسلیم، هزاران نفر از نیروهای دشمن از حملات انتقامی در امان ماندند. 

سریع در پایان گفت که نیروهای مسلح یمن به انجام مراحل عملیات مختلف بر اساس طرح‌های ارائه شده ادامه می‌دهند و در کنفرانس‌های بعد جزئیات عملیات را اعلام خواهیم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز