خبرگزاری کار ایران

احداث نخستین معبد رسمی یهودی در امارات

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۰۵۶

رسانه های محلی امارات از احداث نخستین معبد رسمی یهودی دراین کشور خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه د نشنال، أبوظبی امروز- یکشنبه- اعلام کرد که سال آینده روند احداث نخستین معبد رسمی یهود در امارات آغاز شده و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ تکمیل شود. 

این روزنامه نوشت که معبد مذکور در چارچوب مجمع ادیانی با نام «خانه خانواده ابراهیمی» در أبوظبی واقع می‌شود و یک مسجد و یک کنیسه در آن احداث و تا سال ۲۰۲۲ تکمیل می‌شوند.  

مقام‌های أبوظبی در ماه فوریه به دنبال دیدار پاپ فرانسیس از امارات که نخستین دیدار یک پاپ از کشوری عربی بود، طرح احداث این معبد را فاش کردند. 

امارات تلاش می‌کند تصویری از خود به عنوان مرکز صلح ارائه داده و مدعی آزادی دینی و تنوع فرهنگی است اما دولت با حبس فعالان حقوقی و سیاسی اجازه مخالفت و یا انتقاد گروه‌های حقوقی را نمی‌دهد. 

به‌رغم اینکه این معبد نخستین معبد یهود در امارات است، اما گروه کوچکی از یهودیانی که به این کشور سفر می‌کنند،‌ از خانه‌ای در دبی برای اقامه مناسک دینی خود استفاده می‌کنند.

راز دیگر اماکن عبادی امارات، کلیساهای مسیحیان و معبد هندوسی و معبد سیخی است.

امارات روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد اما سیاستمداران اسرائیلی پیش از این برای مشارکت در فعالیت‌های بین‌المللی وارد این کشور شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز