خبرگزاری کار ایران

ارسال ناو یواس‌اس نیتز آمریکا به ساحل شمال شرقی عربستان

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۷۷۸

آمریکا ناو یواس‌اس نیتز را به ساحل شمال شرقی عربستان سعودی فرستاده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا ناو یواس‌اس نیتز را به ساحل شمال شرقی عربستان سعودی فرستاده است. این خبر را شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گزارش داد. این ناو با هدف «پر کردن حفره» در پدافند هوایی عربستان که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در هفته گذشته را تسهیل کرد صورت می‌گیرد. 

این ناو مجهز به سیستم یورشی آگیس است. آگیس یک سیستم یکپارچه یورشی دریایی آمریکایی است که توسط بخش موشکی و رادارهای سطحی ابرشرکت آرسی‌ای گسترش داده شده و اینک توسط بخش موشکی و کنترل آتش لاکهید مارتین تولید و فرآوری می‌شود. این سامانه توانایی شلیک دو موشک اس‌ام-۳ را در پدافند هوایی دارد. این ناو همچنین می‌تواند برای اهداف تهاجمی موشک‌های تاماهاک را نیز شلیک کند. 

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، فرمان ارسال شمار بیشتری از نیروهای ارتش این کشور به خاورمیانه را صادر کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که شماری از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو هفته گذشته هدف حمله پهپادی قرار گرفت. 

پنتاگون پیشتر با تکرار برخی ادعاهای بی اساس، اعلام کرد که این اولین گام آمریکا در واکنش به حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان است.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز