خبرگزاری کار ایران

درخواست بن‌سلمان از کره‌جنوبی برای تقویت پدافند هوایی

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۵۹۸

ولیعهد سعودی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، خواستار کمک سئول به تقویت پدافند هوایی عربستان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ،‌ دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی در سئول اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در گفت‌وگوی تلفنی با «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی خواستار کمک سئول در طرح تقویت سیستم نظام دفاع هوائی کشورش شده و دو طرف در این گفت‌وگو برای ادامه رایزنی‌ها در این زمینه توافق کردند. 

مون و بن سلمان در گفت‌و‌گوی تلفنی خود بر اهمیت پاسخ یکپارچه جامعه بین الملل به مشکل حملات به تأسیسات نفتی تأکید کردند.

مون به ولیعهد سعودی گفت که حمله به تأسیسات نفتی عربستان نه تنها امنیت کره بلکه امنیت سراسر جهان را تهدید می‌کند. 

وی در ادامه ضمن اعلام حمایت کره جنوبی از تلاش‌های جهانی برای ریشه کردن تروریسم تأکید کرد که چنین حمله‌ای که امنیت انرژی جهان را تهدید می‌کند، نباید تکرار شود. 

بن سلمان نیز تأکید کرد که جامعه جهانی باید در برخورد با این موضوع به صورت متحد عمل کند. 

وی در این گفت‌و‌گوی تلفنی خواستار کمک کره جنوبی در طرح تقویت سیستم دفاع هوائی عربستان شد و دو طرف برای ادامه رایزنی‌ها در این زمینه توافق کردند.

کره جنوبی سال گذشته ۳۲۳ میلیون بشکه نفت خام از عربستان سعودی وارد کرد که معادل حدود ۳۰ درصد از کل واردات نفتی این کشور را تشکیل می‌دهد. 

ولیعهد سعودی به اطلاع مون رساند که تولید نفت خام کشورش به دلیل حمله اخیر به تأسیسات آرامکو به نصف کاهش یافته است اما احیای ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید این کشورطی ۱۰ روز امکان پذیر خواهد بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز