خبرگزاری کار ایران

حزب فهرست مشترک عربی در انتخابات کنست:

ما قدرت سوم پارلمان هستیم/ به دوره نتانیاهو پایان دادیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۴۲۳

حزب فهرست مشترک عربی با ابراز رضایت از نتایج نظرسنجی‌های انتخابات کنست پیش‌بینی کرد قدرت سوم پارلمان باشد و تاکید کرد که دوره نخست‌وزیر فعلی سرآمده است.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب۴۸،  حزب فهرست مشترک عربی با ابراز رضایت از نتایج نظرسنجی‌های انتخابات کنست پیش‌بینی کرد که احزاب فهرست مشترک قدرت سوم پارلمان باشند و دوره «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی به سر رسیده باشد.

نتایج نظر سنجی‌های میدانی که به محض باز شدن صندوق‌های رأی در کانال‌های اسرائیلی منتشر شد،‌ حاکی از آن است که امکان دست‌یابی حزب فهرست مشترک به ۱۵ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان محتمل خواهد بود.

«ایمن عوده»، رئیس حزب فهرست مشترک عربی در حاشیه این نظر سنجی‌ها گفت: «مهم این است که توده‌های عرب که نتانیاهو علیه آنها بود،‌ او و قدرتش را سرنگون کرده  و قدرت سوم پارلمان شده‌اند». 

وی در ادامه افزود: «ما از همان ابتدا تأکید کردیم که به تحریک‌ها و نژادپرستی‌های نتانیاهو از طریق صندوق‌های رأی پاسخ خواهیم داد که این اتفاق نیز افتاد». 

عوده گفت: «ما با آراء خود مانع نتانیاهو در تشکیل کابینه می‌شویم و به دوره او پایان دادیم و بر معامله قرن پیروز شدیم». 

«امطانس شحادة»، رئیس فهرست تجمع ملی دموکرات و نامزدم دوم در فهرست مشترک، نتایج نظر سنجی‌ها را که حاکی از افول قدرت راستی‌ها و شکست حزب «کاهانی‌ها» است، مژده‌ای برای پایان دوره نتانیاهو برشمرد. 

شحاده نتایج فهرست عربی را دستاورد جامعه عرب توصیف کرد که بدین وسیله از منافع و و وجودش دفاع کرده و آن را همچون سدی دانست که در برابر حملات تحریک‌آمیز حزب راست افراطی صهیونیسم می‌ایستد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز