خبرگزاری کار ایران

ترامپ: اوایل ریاستم ماتیس به من گفت مهمات نداریم!

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۰۱۶

رئیس جمهوری آمریکا فاش کرد که این کشور از کمبود شدید مهمات در ابتدای دوره ریاست خود در سال ۲۰۱۷ رنج می‌برده است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته- دوشنبه- در جمع طرفدارانش در ایالت «نیومکزیکو» و همچنین در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت که چند هفته پس از آغاز دوره ریاست در سال ۲۰۱۷، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع وقت به او گفته بود: «مهمات ما بسیار کم است». 

ترامپ گفت: «این سخن ماتیس زمانی مطرح شد که احتمال درگیری ما با برخی کشورها که نامشان را هرگز ذکر نخواهم کرد، وجود داشت به گونه‌ای که وی به من گفت که اگر ممکن باشد این جنگ را رها کنید زیرا ذخایر ما بسیار کم است». 

ترامپ با توصیف این وضعیت به صفت «فجیع» گفت: «هیچ رئیس جمهوری در آمریکا هرگز نباید چنین حرفی را بشنود...  هرگز دوست ندارم که در چنین وضعیتی زندگی کنم». 

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه وضعیت این کشور در اوایل سال ۲۰۱۷ در آستانه اتمام ذخایر بود، گفت: «مهمات واقعا کم بود و حتی می‌توان عبارتی قوی‌تر را در این زمینه استفاده کرد اما من نمی‌خواهم بگویم که مهمات نداشتیم اما وضعیتی نزدیک به آن را داشتیم». 

ترامپ مدعی شد که آمریکا در حال حاضر تعداد فراوانی مهمات و دخایر تسلیحاتی چون موشک و تانک در اختیار دارد.

وی گفت: «هنگامی که من به کاخ سفید آمدم فقط ۵۰ درصد جنگنده‌های ما قادر به پرواز بودند... وضعیت بسیار بدی بود اما در حال حاضر بهترین جنگنده‌های جهان را در اختیار داریم و همه به دنبال خرید آنها هستند»

ترامپ در ادامه افزود که نمی‌خواهم کسی را در این باره سرزنش کنم اما همزمان تأکید کرد که این وضعیت میراث «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین و بلکه حتی دولت پیش از اوست که مقصود وی «جرج بوش پسر» بوده است. 

ترامپ این اظهارات را زمانی مطرح کرده است که طبقه سیاسی آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آماده می‌کند و وی می‌کوشد منصب خود را در دور جدید در رقابت با رقبای دموکرات و جمهوری‌خواه حفظ کند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز