خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کرملین:

حمله به تأسیسات نفتی بر روند آمادگی سفر پوتین به عربستان تاثیر نداشته است

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۷۵

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که حمله پهپادی به تأسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکوی سعودی بر روند آمادگی دیدار رئیس جمهوری این کشور از عربستان تأثیر نخواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقلا از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز- دوشنبه- در جمع خبرنگاران اعلام کرد که زمان دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه از ریاض پس از هماهنگی با طرف سعودی اعلام خواهد شد. 

وی در ادامه افزود: «حملات پهپادی به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو بر روند آمادگی‌ها برای این دیدار تأثیر نخواهد گذاشت و مسکو و ریاض اراده سیاسی قوی برای افزایش عمق همکاری روسیه و عربستان دارند و ما به همین منوال ادامه می‌دهیم». 

پسکوف تأکید کرد که حمله به تاسیسات نفتی عربستان حادثه‌ای با پیامدهای نفتی برای بازار انرژی است. 

وی ابراز امیدواری کرد که عربستان خیلی سریع از بحران پیامدهای این حملات عبور کند. 

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ادامه افزود:‌ «ما گفتیم که این عمل بسیار ناخوشایند است و طبیعتا پیامدهای منفی برای بازار انرژی جهان به دنبال دارد. ما امیدواریم که طرف سعودی در سریع ترین زمان ممکن بتواند از آسیب‌های ناشی از این حمله عبور کند». 

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کمک روسیه به عربستان در زمینه تولید نفت یا موضوع‌های دیپلماتیک گفت‌: «شرکای سعودی درخواستی در این زمینه نداشته‌اند».   

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز