خبرگزاری کار ایران

مایک پمپئو:

دیدار ترامپ و روحانی بستگی به مقام‌های ایران دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۵۰

وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی بی‌اساس گفت که اگر این کشور در توافق هسته‌ای با ایران باقی می‌ماند، تهران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار می‌گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی نیوز، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز در رابطه با برجام، طی سخنانی بی‌اساس گفت که اگر این کشور در توافق هسته‌ای با ایران باقی می‌ماند، تهران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار می‌گرفت. 

وی مدعی شد: «اگر در توافق هسته‌ای باقی می‌ماندیم، این به معنای تضمین مسیری منتهی به سلاح هسته‌ای برای ایران بود. به همین خاطر بود که این توافق را بر هم زدیم و اکنون کاری کردیم که اقتصاد ایران به‌سختی پیش برود.»

پمپئو در ادامه گفت: «ما در پی خشونت نیستیم. نمی‌خواهیم با ایران بجنگیم.»

وزیر خارجه آمریکا با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها مدعی شد: «آنچه ما می‌خواهیم این است که این کشور از تلاش‌ها برای به خطر انداختن اسرائیل دست بردارد، مردم آمریکا را تهدید نکند و امنیت شهروندان ما را تضمین کند.»

پمپئو در ادامه مدعی شد: «این نتیجه‌ای است که در پی آن هستیم. تا زمانی که رئیس‌‌جمهور ترامپ امور را در دست دارد، ایران به بمب اتمی دست نخواهد یافت.»

پمپئو همچنین در پاسخ به احتمال دیدار میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهوری ایران گفت: «مشخص نیست. این بستگی به مقام‌ها ایران دارد تا درباره مسیر کشورشان تصمیم بگیرند.»

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز