خبرگزاری کار ایران

دومین شکست جانسون طی یک روز؛ پارلمان انگلیس انتخابات زودهنگام را نپذیرفت

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۰۰۲

پارلمان انگلیس با درخواست نخست‌وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام مخالفت کرد. این دومین شکست جانسون طی دو روز گذشته است که برای خروج از اتحادیه اروپا «با توافق یا بی‌توافق» تلاش می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، تلاش «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بی‌نتیجه ماند؛ در حالی‌که او برای برگزاری انتخابات زودهنگام به ۴۳۴ رای موافق نیاز داشت، اما تنها رای موافق ۲۹۸ نماینده را به دست آورد.

در حالی‌که در همان روز نیز قانون‌گذاران هم‌حزبی جانسون، که مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق با این اتحادیه هستند، با دیگر مخالفان دولت همراه شدند. آن‌ها به طرحی رای دادند که کنترل بحث درباره خروج بدون توافق را از دست دولت خارج می‌کند.

این طرح نخستین شکست عمده برای جانسون و دولت او به شمار می‌رود.

در پی تصویب طرح ممانعت از «برگزیت بی‌توافق» در مجلس عوام انگلیس، بوریس جانسون تاکید کرده او تلاش خواهد کرد تا انتخابات زودهنگام برگزار شود. 

اما مخالفت‌ها با نخست‌وزیر تنها به رای مخالف با انتخابات زودهنگام محدود نشد و نمایندگان مجلس عوام پارلمان مصوبه‌ای را تصویب کردند که جلوی طرح «برگزیت» -خروج از اتحادیه- بدون توافق را می‌گیرد. البته این مصوبه باید اکنون به مجلس اعیان پارلمان انگلیس برود.

بوریس جانسون اقدام مجلس عوام در تصویب طرحی که خواستار ممانعت از برگزیت بی‌توافق است را «طرح تسلیم» خوانده است.

اروپا تا ۳۰ اکتبر، کمتر از دو ماه دیگر، به انگلیس فرصت داده است تا تصمیم نهایی خود را در رابطه با برگزیت بگیرد.

جانسون خواستار خروج با توافق و یا بدون توافق از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ اکتبر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز