خبرگزاری کار ایران

پیروزی شکننده دولت ائتلافی آلمان در انتخابات ایالتی

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۶۶۱

حزب آلترناتیو برای آلمان از پیروزی در انتخابات ایالتی این کشور بازماند ولی در عین دستاوردهایی نیز کسب کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ایالتی که روز گذشته -‌یکشنبه- برگزار شد توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد، اما نهایتا نتوانست از احزاب ائتلاف دولت این کشور پیشی بگیرد. 

حزب متبوع «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و یکی از شرکایش در این ائتلاف توانستند حزب آلترناتیو برای آلمان را شکست داده و از پیروزی راست افراطی و شانس برتری در دیگر ایالت‌های این کشور جلوگیری کنند. 

این در حالی است که این دو حزب در نهایت شکست سختی از آلترناتیو خوردند؛ امری که می‌تواند در زمانه رکود اقتصاد آلمان برای دولت بدل به چالشی بزرگ شود. 

نتایج این انتخابات نشان از شکافی عمیق میان شرق آلمان که پیشتر تحت تسلط شوروی بود و باقی بخش‌های کشور دارد. این نتایج همچنین دال بر ادامه شکاف در پایگاه سیاسی آلمان است که سال‌های سال به دو جبهه راست و چپ تقسیم می‌شد. 

آلترناتیو برای آلمان در ایالت ساکسونی ۲۸ درصد آرا و در براندنبروگ ۲۴ درصد آرا را از آن خود کرد. آنچه باعث شد این حزب از پیروزی نهایی بازبماند، درخواست کاندیداهای دیگر احزاب برای مشارکت همه‌جانبه هواداران‌شان بود که حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای را به دنبال داشت. 

در ساکسونی، نتایج نشان از آن دارد که اتحاد دموکرات‌مسیحی آنگلا مرکل توانست بیش از ۳۲ درصد آرا را از آن خود کند. در براندنبروگ نیز سوسیال‌دموکرات‌ها با اختلافی اندک پیروز شده و ۲۶ درصد آرای مردمی را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز