خبرگزاری کار ایران

خشم مشاوران ترامپ از محتوای نشست گروه هفت

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۸۹۷

مشاوران رئیس‌جمهوری آمریکا از موضوعات مطرح‌شده در نشست گروه هفت اظهار نارضایتی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، معاونان ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا که با او به فرانسه رفته‌اند، از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری این کشور، به این خاطر که با تمرکز کردن نشست گروه هفت بر «مسائل خوشایند» مانند تغییرات اقلیمی همتای خود را شرمنده کرده است، انتقاد کردند. این خبر را چندین رسانه آمریکایی گزارش دادند. 

از قرار معلوم، طرح ماکرون برای از میان بردن اختلاف‌ها میان رهبران هفت کشور صنعتی جهان شامل راضی نگه داشتن مشاوران ترامپ نمی‌شد. مشکل از جلسه ناهار دو طرف شروع شد. ماکرون از ترامپ دعوت کرد که در تراس هتل دو پالاس با او ناهار بخورد. ترامپ در ابتدا غیردوستانه به‌نظر می‌رسید، اما نهایتا آن را «بهترین دیدار میان دو طرف» خواند. 

به گزارش نیویورک تایمز شماری از مقام‌های آمریکایی از این‌که این نشست از موضوعاتی کلیدی چون اقتصاد جهانی به «مسائل خوشایندی» مانند تغییرات اقلیمی، برابری جنسیتی و توسعه در آفریقا تغییر کرده است ابراز نارضایتی کردند. به گفته آن‌ها این موضوعات برای خوشایند هواداران ماکرون و خجالت‌زده کردن ترامپ انتخاب شده است. 

یک مقام کاخ سفید گفت: «دیدگاه ما این است که فرانسه تلاش دارد تا موضوعاتی را خارج از اقتصاد جهانی، امنیت ملی و تجارت مطرح کرده و گروه هفت را دچار شکاف کند». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز