خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری اوکراین فرمان اعطای تابعیت به شهروندان روسیه را امضا کرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۶۷۹

رئیس‌جمهوری اوکراین فرمانی را امضا کرده که بر اساس آن به اتباع روسیه که در کشور خود به دلایل سیاسی با فشار و تعقیب رو به رو هستند تابعیت اوکراینی اعطا می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین فرمانی را امضا کرده که بر اساس آن به اتباع روسیه که در کشور خود به دلایل سیاسی با فشار و تعقیب رو به رو هستند، تابعیت اوکراینی اعطا می‌شود.

این فرمان به افراد خارجی نیز که در جنگ شرق اوکراین به طرفداری از دولت آن کشور جنگیده‌اند، تابعیت اعطا می‌کند. زلنسکی این تصمیم را در ماه گذشته در واکنش به تصمیم روسیه برای اعطای سریع شناسنامه‌های روسی به شهروندان اوکراین اعلام کرده بود.

روابط بین کی‌یف و مسکو پس از الحاق شبه جزیره کریمه توسط روسیه و حمایت روسیه از جدایی‌طلبان در منطقه دونباس در شرق اوکراین تنش‌آلود باقی می‌ماند. در درگیری‌ها میان شورشیان و نیروهای دولتی به‌رغم آتش‌بس تا کنون حدود ۱۳ هزار نفر کشته شده‌اند.

هفته گذشته چهار سرباز اوکراینی در گلوله‌باران در منطقه دنباس در شرق اوکراین کشته شدند. زلنسکی گفته است اوکراین به عنوان یک کشور دموکراتیک حمایت از حقوق افراد و اعطای پناهگاه و تابعیت به مبارزان برای آزادی را از وظایف خود می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز