خبرگزاری کار ایران

در بیست و پنجمین جمعه اعتراض‌ها مطرح شد:

درخواست جنبش اعتراض‌آمیز الجزایر برای اخراج سران باقیمانده نظام بوتفلیقه

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۳۸

راهپیمائی‌های گسترده اعتراض‌آمیز در شهرهای مختلف الجزایر روز گذشته- جمعه- برای برکناری سران باقی مانده از رژیم سابق برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، راهپیمایی‌های گسترده‌ای برای برکناری سران باقی‌مانده از نظام «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری سابق الجزایر روز گذشته -جمعه- در شهرهای مختلف این کشور برگزار و شعارهایی در دعوت به نافرمانی مدنی سر داده شد.

تظاهرکنندگان برای بیست و پنجمین هفته متوالی در دو میدان «موریس اودان» و «پست مرکزی» در پایتخت در میان تدابیر شدید امنیتی و زیر آفتاب سوزان تجمع کردند. همچنین راهپیمایی‌هایی در شهرهایی چون «تیارت»، ‌«بجایه»،‌ «تیزی وزو»،‌ «قسطنطنیه»،‌ «وهران» برگزار شد. 

برخی معترضان هفته گذشته به دنبال اظهارات «احمد قائد صالح»، رئیس ستاد ارتش مبنی بر اینکه خواسته‌های معترضان تحقق پیدا کرده است،‌ بر نافرمانی مدنی اصرار داشته و شعارهایی علیه گفت‌وگوی پیشنهادی از سوی مقام‌ها سر دادند.  

تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی علیه «کریم یونس» ‌هماهنگ‌کننده هیأت گفت‌وگویی که مقام‌های الجزایر آن را مأمور انجام رایزنی‌هایی برای تعیین شروط انتخابات ریاست‌جمهوری آینده کرده‌اند، سر دادند. 

مردم در این تظاهرات شعارهایی چون «گفت‌وگو با باندها نه»، «مردم خواهان استقلال از استعمار اقتصادی و سرکوبگرانه هستند» و «زندانیان را آزاد کنید» سر دادند. 

فعالان سیاسی هشتگ «جنبش، ۹ آگوست» را راه‌اندازی کرده و در آن تصاویر اعتراض‌ها را منتشر و تحولات  سیاسی کشور را بررسی و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز