خبرگزاری کار ایران

معاون حزب «النهضة» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تونس شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۴۶۸

حزب «النهضة» تونس اعلام کرد که معاون رئیس این حزب نامزد انتخابات زود هنگام ریاست‌جمهوری در ماه آینده خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، حزب «النهضة» تونس اعلام کرد که «عبدالفتاح مورو» معاون این حزب نامزد انتخابات زودهنگام این کشور که قرار است ماه آینده برگزار شود و انتظار می‌رود شاهد رقابت سختی باشد، خواهد شد.

این برای نخستین بار است که پس از انقلاب ۲۰۱۱ حزب النهضة برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد معرفی می‌کند. 

مورو با «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس و برخی دیگر از چهره‌های برجسته چون «مهدی جمعه»، نخست‌وزیر سابق و «المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهوری سابق این کشور رقابت خواهد کرد. 

قرار بود انتخابات تونس در ماه نوامبر آینده برگزار شود اما درگذشت «عبدالباجی قائد السبسی»، ‌رئیس جمهوری این کشور در ماه گذشته میلادی باعث شد که انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری  در ۱۵ سپتامبر آینده برگزار شود.

مورو ۷۱ ساله در حال حاضر در سمت نائب رئیس پارلمان تونس قرار دارد و یکی از چهره‌های مطرح حزب النهضه است. 

مورو انتقاداتی نسبت به حزب خود داشته و خواستار انجام اصلاحات داخلی در آن شده بود تا به مردم تونس بیشتر نزدیک شود و از گروه اخوان المسلمین فاصله گیرد. 

اما منتقدان معتقد هستند که مورو مواضع متنقاضی درباره نقش اسلام در جامعه دارد.

«عماد الخمیری»، از رهبران حزب النهضه گفت: «عبدالفتاح مورو از تقدیر و احترام گسترده‌ای در تونس برخوردار بوده و یک چهره ملی و قادر به متحد کردن مردم تونس و ایجاد توافق مورد نیاز در جامعه است». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز