خبرگزاری کار ایران

ادامه تنش‌ها در هنگ کنگ؛

اعتصاب سراسری مرکز مالی شرق آسیا را فلج کرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۵۶۷

در پی اعتصاب سراسری در هنگ کنگ این منطقه بار دیگر دچار آشوب و بی‌نظمی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی اعتصاب سراسری در هنگ کنگ این منطقه امروز -دوشنبه- بار دیگر دچار آشوب و بی‌نظمی شد. این در حالی است که در روزهای گذشته خیابان‌های هنگ کنگ شاهد حضور گسترده معترضان و درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان بوده است.

اعتصاب سراسری در هنگ کنگ به لغو بیش از ۲۰۰ پرواز انجامیده و وضعیت بخش پرتردد و پررونق این منطقه را به حالت سکون درآورده است. شبکه تلویزیونی «آرتی‌اچ‌کی» اعلام کرد که یک‌سوم نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به این اعتصاب پیوسته‌اند. وضعیت خود فرودگاه‌ها هم چندان تعریفی ندارد و قطاری که مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر می‌رساند، از کار افتاده است. 

این در حالی است که «کری لم»، رئیس اجرایی این منطقه، امروز برای نخستین‌بار در دو هفته گذشته در نشستی خبری هشدار داد که افتادن کنترل شهر به دست معترضان حاکمیت چین را تهدید می‌کند و می‌تواند «موقعیتی بسیار خطرناک»‌ را به بار آورد. 

کری لم همچنین با اشاره به درخواست معترضان مبنی بر استعفای وی، گفت که دولت همچنان پابرجا خواهد ماند تا نظم و قانون حفظ شود. وی در عین حال گفت که معترضان این مرکز مالی در آسیا را به سمت‌وسویی سوق می‌دهند که چه‌بسا بازگشتی از آن در کار نباشد و این به اقتصاد این منطقه آسیب می‌زند. 

از سوی دیگر، پلیس گزارش داده که در یوئن لانگ، از شهرهای هنگ کنگ و از مراکز اصلی تظاهرات، یک خودرو شماری از مردم را زیر گرفته است. گزارش‌ها حاکی از آن است که یک نفر طی این حادثه مجروح شده است. هنوز جزئیات بیشتری در این‌باره مخابره نشده است.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز