خبرگزاری کار ایران

گزارش عربی ۲۱ از تعهد امارات به ایران در منطقه جنوب یمن

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۹۳۱

یک منبع ویژه یمنی از طرح امارات برای سازش سیاسی و نظامی متوازن در جنوب یمن در چارچوب تغییر مواضع خود و هم‌گرائی با ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، یک منبع بسیار نزدیک به فرماندهان عالی‌رتبه در شورای انتقالی جنوبی مورد حمایت امارات که خواست نامش فاش نشود، گفت که اهداف متوازن سیاسی و نظامی فرماندهان جنوبی در مرحله آینده در چارچوب طرح امارات در قالب تفاهم‌هایی با ایران ادامه خواهد داشت.

بنا به گفته این منبع،‌ اماراتی‌ها به ایران تعهد دادند که ساختار صحنه استان‌های جنوبی را تغییر دهند.

این منبع نزدیک به فرماندهان بارز شورای جنوبی یمن گفت که جناح‌های این رژیم به ویژه جناح الزبیدی و جناح «احمد لملس» دبیر کل شورای جنوبی با یکدیگر درگیری‌های داخلی دارند.

وی گفت که حمله انصارالله به اردوگاه «الجلاء» در نزدیکی پایگاه نظامی وابسته به امارات که افسران بلند پایه این کشور در آن حضور دارند، اگر با هماهنگی اماراتی‌های غایب در رژه نظامی مورد هدف نبود، صورت نمی‌گرفت.

این منبع اعلام کرد که نیروهای اماراتی به عنوان ابتکار عمل و حسن نیت برای نزدیکی به تهران در حمله به اردوگاه الجلاء با انصار الله هماهنگ عمل کرده‌اند. 

وی به نقل از فرماندهان شورای جنوبی توضیح داد که هماهنگی امنیتی بین امارات و ایران، اطلاعات مهمی را برای انصارالله به منظور حمله علیه اهداف و شخصیت‌های سیاسی و نظامی متوازنی فراهم می‌کند که نسبت به سیاست‌های آنها در عدن و شهرهای مجاور دغدغه‌مند است. 

چند روز پیش «احمد لملسم دبیر کل شورای انتقالی جنوبی از یک حادثه رانندگی جان سالم به در برد. این در حالی است که در این حادثه سه خبرنگار وابسته به شورا کشته شدند و شک و شبهه‌هایی نسبت به ماهیت این حادثه وجود دارد. 

این منبع نزدیک به فرماندهان شورای جنوبی توضیح داد که تفاهم‌های زبیدی و رهبران انصار الله از دو دریچه صورت گرفته است: یکی دیدارهای مکرر نمایندگان او از شهر «صعده» و دوم از طریق منطقه «ضاحیه جنوبی» با هماهنگی حزب الله لبنان.

وی تأکید کرد که در دیدارهای اخیر بین مسئولان ایران و امارات، تفاهم‌های پیشین بین الزبیدی، متحد انصارالله و متحد مشترک هر دو طرف فعال و راه‌اندازی شده است. 

این منبع اعلام کرد که تفاهم‌های ایران و امارات و در پشت صحنه آن تفاهم انصارالله و الزبیدی موجب تخلیه جنوب یمن از تمام فرماندهان جنوبی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز