خبرگزاری کار ایران

تصویب قانونی در ایالت کالیفرنیا برای اجبار ترامپ به انتشار اظهارنامه مالیاتی خود

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۱۰

فرماندار دموکرات ایالت کالیفرنیا روز گذشته- سه‌شنبه- از صدور قانونی برای ممانعت از فعالیت انتخاباتی رئیس جمهوری این کشور در این ایالت تا زمان انتشار اظهارنامه مالیاتی خود خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «گاوین نیوزوم»، فرماندار ایالت کالیفرنیا روز گذشته- سه‌شنبه- قانونی را صادر کرد مبنی بر اینکه تا زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر نکند، مانع نامزدی او از حزب جهوری‌خواه برای انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری خواهد بود. 

قانونی که از روز گذشته اجرائی شد، از ترامپ که قطعا نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهد بود، به صراحت نام نمی‌برد.

در حقیقت برگزاری انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در حال حاضر کاملا بعید به نظر می‌رسد،‌ چرا که اکثریت رهبران حزب جمهوری‌خواه به صراحت نامزدی ترامپ برای دور دوم ریاست‌جمهوری را تأیید و حمایت می‌کنند. 

ترامپ برخلاف رؤسای پیشین خود در چهار دهه گذشته،‌ از اظهار وضعیت مالیاتی خود خودداری کرده است. این در حالی است که دموکرات‌ها تلاش می‌کنند وی را به تغییر موضع خود وادار کنند. 

قانونی که توسط کنگره در ماه ژوئن تصویب شد، ‌تصریح می‌کند بر لزوم ارائه اظهارنامه مالیاتی پنج ساله هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان شرط لازم برای نامزدی در انتخابات مقدماتی حزبی در کالیفرنیا تصریح می‌کند.

نیوزوم روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این لحظات استثنائی، هر یک از ایالت‌ها باید از نظر قانونی و اخلاقی تمام تلاش خود را برای تضمین انطباق نامزدهای تصدی سمت‌های بالا با معیار و استانداردهای لازم را به کار گیرند».

وی در ادامه افزود: «مفاد این قانون،‌ تضاد منافع یا نفوذ منافع تجاری ملی و خارجی را آشکار خواهد کرد».  

تیم تبلیغاتی ترامپ قوانین تصویب شده در ایالت‌های این کشور در ارتباط با شایستگی نامزدهای انتخاباتی را غیر قانونی توصیف کرده است. 

«تم موتور» مدیر ارتباطات ستاد تبلیغاتی ترامپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «قانون در زمینه شروط لازم برای تصدی پست ریاست جمهوری به صراحت سخن گفته و ایالات‌ها نباید قید و بندهای اضافی به آن بیفزایند».  

پارلمان نیویورک در ماه می قانونی را تصویب کرد که به مسئولان مالیاتی این ایالت اجازه می‌دهد اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ را به کنگره را ارائه دهد. 

دموکرات‌ها مدت زمانی طولانی است که نسبت به خوداری ترامپ از ارائه اظهارنامه مالیاتی خود انتقاد کرده و معتقد هستند که او از مانورهای حسابداری و دیگر شکاف‌های موجود برای اجتناب از پرداخت مالیات استفاده کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز