خبرگزاری کار ایران

ولید المعلم:

۸۰ درصد اراضی سوریه در کنترل دولت است

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۹۲۴

وزیر امور خارجه سوریه از توافق کشورش با بلاروس برای برگزاری نشست در سطح کمیته نمایندگی دو جانبه برای بررسی همکاری اقتصادی و تکنولوژی و تقویت روابط دو کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولید المعلم»، وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌و‌گو با کانال «بلاروس ۱» گفت: «سوریه و بلاروس برای برگزاری نشستی در سطح کمیته نمایندگان دو کشور به منظور بررسی راهکارهای همکاری اقتصادی و تکنولوژی و تقویت روابط دو جانبه با یکدیگر توافق کردند».

معلم گفت: «با همکاری و فعالیت مشترک می‌توانیم برای رفاه ملت‌هایمان کارهای بسیاری انجام دهیم». 

وزیر امور خارجه سوریه در خلال سفرش به «مینسک»، راه‌های همکاری روابط دو جانبه در زمینه‌های اقتصادی و گسترش آن به سطح روابط سیاسی موجود بین دو کشور را با مقامات بلاروس مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. 

وی گفت: «وضعیت سوریه در حال حاضر در مقایسه با گذشته بسیار بهتر شده و ۸۰ درصد اراضی آن در کنترل دولت است». 

معلم گفت: «همچنان برخی از لانه‌های تروریستی در شمال غرب و شمال شرق سوریه وجود دارند و ما برای پاک‌سازی کامل کشور از وجود تروریسم برنامه کامل داشته و بر آن اصرار داریم و تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نیروهای نظامی بیگانه که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند، این کشور را ترک کنند». 

وی تأکید کرد که جنگ علیه تروریسم همچنان ادامه خواهد داشت و به موازات آن، عملیات سیاسی و برنامه بازسازی به ویژه در مناطقی که زیرساخت‌های آنها آسیب دیده، اجرا خواهد شد.

وزیر امور خارجه سوریه با توصیف تروریسم به «وبای بین المللی» تأکید کرد که این پدیده ممکن است در کشورهای دیگر شیوع پیدا کرده و به آنها آسیب وارد کند، ‌بنابراین جامعه بین‌الملل باید از تلاش‌های سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز