خبرگزاری کار ایران

موضوع سیل پناهندگان، برگ تسویه حساب ترکیه در مقابل اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۴۱۰

وزیر کشور ترکیه نیز تصریح کرد که ترکیه می‌تواند موضوع کنترل مهاجرت نامنظم را به عنوان اهرم فشار بر بروکسل استفاده کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر دوبرینین»، نویسنده روس ‌در مقاله‌ای با عنوان «بالاتر» در روزنامه «وزگلاد» به موضوع استفاده ترکیه از پناهندگان به عنوان برگ تسویه با اتحادیه اروپا پرداخت.

در این مقاله آمده است: «کمیساریای اروپا پاسخ مناسبی برای اقدام بی سابقه ترکیه نیافته است. آنکارا به توافق مشهور بروکسل برای توقف سیل آوارگان به کشورهای اروپائی در مقابل دریافت پول پای بند نبوده است». 

سونامی جدید مهاجران غیر قانونی یک احتمال بسیار واقعی می‌شود. اردوغان با اصرار بر خرید سامانه اس- ۴۰۰ به رغم فشار شدید ناتو این موضوع را عملا ثابت کرده و گشودن مرزها و دروازه‌ها به روی مهاجران کار چندان سختی برای این کشور نیست. پول‌هایی که از اتحادیه اروپا نیز دریافت کرده به پایان رسیده است.

به نظر می‌رسد در صورت انجام مذاکرات جدید درباره ادامه توافق مهار سیل پناهندگان، صحبتی از جبران مالی جدید نخواهد شد و موضوع میادین گاز در قبرس به میان می‌آید. موضع بلژیک در این رابطه با توجه به اینکه «چاوش اوغلو»،‌ وزیر امور خارجه ترکیه از بروکسل خواست که در مذاکرات آنکارا و نیکوزیا نقش میانجی را ایفا کند و جانب قبرس را نگیرد، بسیار ضعیف به نظر می‌رسد. 

«سلیمان سویلو»،‌ وزیر کشور ترکیه نیز تصریح کرد که ترکیه می‌تواند موضوع کنترل مهاجرت نامنظم را به عنوان اهرم فشار بر بروکسل استفاده کند. 

بروکسل در پاسخ به این تهدید ترکیه  گفت عملا چیزی محقق نخواهد شد. هر آنچه گفتنی بود، کمیساریای اروپا  با یک روش سنتی گفت: «ای جوانان! بگذارید دوست باشیم ». 

روزنامه «صباح» ترکیه کلمات وزیر خارجه این کشور را منتشر کرد که گفت: «اگر اتحادیه اروپا انتظار دارد که ما ۵۰ سال آماده حراست از مرزهایش باشیم تا آن را به روی ما بگشاید، ‌انتظار بیهوده‌ای است. ما برای گسترش مبانی جدید سیاست خارجی خود تلاش کرده و در اوایل آگوست سیاست‌های جدید را به آنها اطلاع می‌دهیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز