خبرگزاری کار ایران

دستگیری رئیس ستاد و گروهی از افسران ارتش سودان به اتهام تلاش برای کودتا

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۳۰۲

ارتش سودان روز گذشته- چهارشنبه- رئیس ستاد و تعدادی از افسران ارتش و اطلاعات و گروهی از رهبران جنبش اسلامی را به اتهام طراحی و مشارکت در توطئه برای انجام کودتای ناکام در تاریخ ۱۱ جولای دستگیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه خبری فرانس ۲۴،‌ ارتش سودان روز گذشته- چهارشنبه- رئیس ستاد و تعدادی از افسران ارتش و اطلاعات و گروهی از رهبران جنبش اسلامی را به اتهام طراحی و مشارکت در توطئه برای انجام کودتای ناکام در تاریخ ۱۱ جولای دستگیر کرد.

خبرگزاری رسمی سودان اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی توانستند جزئیات و عوامل طراحی این کودتا را شناسائی کنند. 

مقام‌های سودانی در تاریخ ۱۱ جولای توانستند تلاش برای انجام کودتا را خنثی و به دنبال آن ۱۲ افسر و چهار سرباز را دستگیر کنند. این مقام‌ها اعلام کردند که تعداد دیگری از جمله فرمانده توطئه کودتای شکست‌خورده نیز دستگیر شدند.

در بیانیه نظامی که خبرگزاری رسمی سودان آن را منشتر کرد،‌ آمده است که دستگاه‌های امنیتی توانستند جزئیات این طرح و عوامل آن را که «هاشم عبدالمطلب احمد»، رئیس ستاد در صدر آنها قرار دارد و نیز تعدادی از افسران بلند پایه نیروهای مسلح و دستگاه امنیت و اطلاعات ملی و نیز برخی رهبران جنبش اسلامی و حزب کنگره ملی را شناسائی کنند. 

«محمد عثمان الحسین»،‌ رئیس جدید ستاد ارتش در سخنرانی که از تلویزیون رسمی سودان پخش شد،‌ گفت: «متهمان بازداشت شده و بازرسی از آنها به منظور محاکمه آنان در جریان است». 

وی خطاب به مردم افزود: «هدف از این تلاش ناکام برای انجام کودتا از بین بردن انقلاب شکوهمند شما، بازگشت به رژیم مخلوع کنگره ملی و مسدود کردن مسیر حل سیاسی برای تشکیل دولت مدنی مورد نظر مردم سودان است».

عثمان الحسین تأکید کرد که نیروهای مسلح، نیروهای پشتیبانی سریع، ‌نیروهای پلیس و دستگاه امنیت و اطلاعات ملی با یکدیگر متحد خواهند بود و با یکدیگر برای عدم سستی و اهمال در حمایت از دستاوردهای کشور و اهداف انقلاب تجدید پیمان می‌کنند. 

شورای نظامی سودان در تاریخ ۱۳ ژوئن نیز از سرنگونی دو تلاش دیگر برای کودتا خبر داده بود. 

قرار است شورای نظامی و اپوزیسیون اصلی به مذاکرات برای امضای بیانیه قانون اساسی و رفع اختلاف نظرهای پیچیده درباره تشکیل پارلمان و و ایجاد نیروهای شبه نظامی و مصونیت ژنرال‌های ارتش ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز