خبرگزاری کار ایران

درگیری شدید نیروهای دولت وفاق ملی با ارتش ملی لیبی در جنوب طرابلس

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۳۲۱

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از مقابله با حمله گسترده نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور در جنوب طرابلس و بر جای ماندن ده‌ها کشته و زخمی در صفوف هر دو طرف خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «مصطفی الجمعی»، سخنگوی عملیات «آتشفشان خشم»  در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که نیروهای دولت وفاق ملی روز گذشته- دوشنبه توانستند با حمله گسترده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» در چندین محور در جنوب طرابلس مقابله کنند.

وی تأکید کرد که نیروهای حفتر برای این حمله چند روز برنامه ریزی و ساعت صفر برای آن تعیین کرده بود اما نقشه‌های آنها ناکام ماند و متحمل شکست بزرگی شدند.

الجمعی در ادامه افزود: «نیروی هوائی دولت وفاق با انجام ۷ حمله، مواضع دشمن در منطقه عین زاره، وادی الربیع،‌ سبیعه و قصر بن غشیر را مورد هدف قرار داده و طی ساعات اندکی موفق شدند با آنها مقابله کرده و آنها را به عقب نشینی وادار کنند، بلکه حتی توانستند بر مواضع جدیدی که در کنترل نیروهای حفتر بود، تسلط یابند». 

وی درباره خسارت‌های وارد شده به صفوف نیروهای ارتش ملیل لیبی گفت: «ما توانستیم سه تانک، چهار زره و دو نفر بر را منهدم و سه ماشین جنگی را به غنیمت گرفته و ۱۱ مزدور از این نیروها را دستگیر کنیم». 

سخنگوی دولت وفاق ملی در ادامه درباره حجم تلفات این نیروها نیز گفت: «ما شش شهید و تعدادی مجروح داشتیم حال آنکه بیش از ۲۵ نفر کشته و زخمی در صفوف نیروهای حفتر بر جای مانده است». 

شعبه رسانه جنگی ارتش ملی لیبی نیز به نوبه خود اعلام کرد که این نیروها در محورهای جنگی جنوب طرابلس پیشرفت داشته‌اند.

این شعبه در پایگاه الکترونیک خود نوشت: «یگان‌های نظامی در تمام محورهای پایتخت پیشرفت کرده و بر مواضع و محورهای جدید تسلط یافته و خسارت‌های فراوانی به دشمن وارد کرده‌اند».

این رسانه از حجم خسارت‌های نیروهای حفتر جزئیاتی ارائه نداده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز