خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۲۴ ساعت گذشته؛

تیراندازی در اطراف پارلمان نیجریه/ افزایش تنش تجاری میان ژاپن و کره جنوبی/ واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا به گام دوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۶۷۴

تیراندازی در اطراف پارلمان نیجریه، افزایش تنش تجاری میان ژاپن و کره جنوبی و واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا به گام دوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، تیراندازی در اطراف پارلمان نیجریه این مکان را به تعطیلی کشاند.

- تنش تجاری میان ژاپن و کره جنوبی افزایش یافت. 

- با اختلاف میان «روسنفت» و «ترانس نفت» هم اکنون روسیه روزانه ۱۰ میلیون و هزار ۷۹۰ بشکه نفت تولید می‌کند.

- بوئینگ از ابتدای سال جاری میلادی تنها ۲۳۹ هواپیما را تحویل داده است که در مقایسه با رقیب اروپایی خود تا حدود زیادی این بازار را به ایرباس واگذار کرده است.

- آمریکا دو قانون‌گذار حزب‌الله لبنان را به فهرست تحریم‌های خود افزود.

- میلیارد آمریکایی که به عنوان بانک حزب دموکرات شناخته می‌شود، برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرد.

- با اعمال نفوذ لابی قدرتمند تکنولوژی در آمریکا، کاخ سفید مجبور به صدور اجازه فعالیت هوآوی برای تامین منابع میکروچیپ در آمریکا شده است.

- مکزیک در سال گذشته حدود دو و نیم میلیون خودرو به آمریکا صادر کرد که این مقدار در سال جاری میلادی با افزایش ۱۵ درصدی در شش ماهه نخست مواجه بوده است.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به گام دوم ایران برای کاهش تعهدات برجامی، گفت که تهران باید خیلی مراقب باشد.

- وزیر خارجه فرانسه گفت که اقدام ایران برای افزایش ذخایر و سطح اورانیوم غنی‌شده یک واکنش بد به تصمیم بد آمریکا در در زمینه خروج از توافق هسته‌ای است.

- روزنامه گاردین انگلیس نوشت که لندن و پاریس برای اعزام نیروهای بیشتر به فرانسه به منظور پر کردن خلاء ناشی از کاهش نیروهای نظامی آمریکا توافق کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز